Izlases grupas un pieļaujamās kļudas robežas.
Izlases grupas veidošanas (sampling) teorija ir diezgan vienkārša. Ja jūs intervējat 300 cil¬vēkus, jūs vēlaties būt pārliecināts par to, ka viņu attieksme ir tāda pati kā nākamajiem 300 intervētajiem, bet šiem 300 - tāda pati kā nākamajiem 300, līdz esat nointervējis visus, kas bija paredzēti. Parasti to dēvē par «attiecināšanu uz lielāku sabiedrības daļu».
Anketēšanas pētījuma mērķis ir nodrošināt, ka neliela cilvēku izlases grupa spēs sniegt jums tādas pašas atbildes, kādas saņemtu, paplašinot izlases apmērus un intervējot daudz lielāku skaitu cilvēku.
Mēģiniet ievērot izlases grupu lielumu pētījumos, ar kuriem sastopaties laikrakstos un žurnālos. Daudzi pētījumi ziņo, ka dati ir balstīti uz izlases grupu, kas sastāv tikai no 400 respondentiem. Pat priekšvēlēšanu aptaujas, kas tiek izmantotas, lai noteiktu, kā vēlētāji balsos, reti kad pārsniedz 1000 respondentu robežas. Visa statistiskā teorija bā¬zējas uz ideju, ka, nointervējot dažus rūpīgi atlasītus respondentus, ir iespējams uzzināt daudzu citu cilvēku viedokli, kuri netika izvēlēti intervijai.