Daudzdimensiju skalēšana attēlo respondentu uztveri un izvēli ģeometriski telpiskā kartē. Daudzdimensiju skalēšana ir patērētāja uztveres un izvēles analīze.
Piemērs
Kādā pētījumā respondentiem lūdza novērtēt – sarindot visus iespējamos desmit bezalkoholisko dzērienu pārus to līdzības izteiksmē. Šie dati tika analizēti ar daudzdimensiju skalēšanas palīdzību un rezultātā deva telpisku attēlu (att. 1).
No aptaujā iegūtās informācijas, horizontālā ass tika apzīmēta ar “kolas garša”. Tab tika uztverts kā dzēriens, kas visvairāk garšo pēc kolas, un 7-Up kā dzēriens, kas vismazāk garšo pēc kolas. Vertikālā ass tika apzīmēta ar “diētiskums”, kur Tab ir uztverts kā visdiētiskākais un Dr. Pepper kā vismazāk diētiskais. Pēc šī attēla var secināt, ka Coke, Pepsi un Coke Classic tiek uztvertas kā ļoti līdzīgas, ko norāda to tuvums uztveres kartē, un Dr. Pepper tiek uztverts kā relatīvi atšķirīgs no pārējām markām. …