Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:574638
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.04.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Prasme klausīties pieder pie vissvarīgākajām cilvēka komunikatīvajām iemaņām, droši vien tā ir pat svarīgāka par prasmi runāt. Kāpēc? Tāpēc ,ka ar prasmīgu klausīšanos mēs radām par sevi labu iespaidu partnerim; tāpēc, ka, uzmanīgi klausoties, mēs labāk izzinām partneri, viņa vajadzības un intereses; beidzot tāpēc, ka, aktīvi klausoties, mēs saņemam daudz jaunas informācijas, kura var izrādīties ļoti nozīmīga nākotnē.
Statistika liecina, ka vidusmēra cilvēks, kontaktējoties ar citiem, no tam atvēlētā laika 9% pavada rakstot, 16% - lasot, 30% - runājot un 40% - klausoties (precīzāk izsakoties, šo laiku mums vajadzētu klausīties). Diemžēl lielākā daļa cilvēku klausīties neprot. Cilvēki, kuri nav iemācījušies klausīties, izmanto augstākais 30% no savām komunikatīvajām iespējām. Lai iegūtu pēc iespējas vairāk mūs interesējošo informāciju, vislabāk izmantot aktīvo klausīšanos, kā atgriezeniskās saites nodrošināšanu. Aktīvi klausoties un prasmīgi uzdodot jautājumus, mēs varam padarīt partneri ne tikai par izsmeļošu informācijas avotu, bet arī par mūsu līdz domātāju, aktīvu informācijas pilnveidotāju un radītāju.
Mēs visi pazīstam cilvēkus, kuri lieliski prot runāt, taču nez kāpēc mēs biežāk izvēlamies sarunāties ar tiem, kuri labi prot klausīties. Lai kļūtu par labu sarunu biedru ir jāiemācās uzmanīgi klausīties. Cilvēks, kurš prot ļoti labi klausīties, atstāj daudz pozitīvāku iespaidu nekā tas, kurš prot lieliski runāt.
RALFS NIKOLSS UN LEONARDS STĪVENSS apgalvo, ka „vārdu iedarbīgums lielā mērā atkarīgs nevis no tā, kā cilvēki izsakās, bet no tā, kā viņi ieklausās”. Ieklausīšanās ir viena no svarīgākajām, ja ne pati svarīgākā saite saziņas veidošanā, kas var ietekmēt darba rezultātu līdz pat 80%.
Laba klausītāja 5 zelta likumi

1. Izmantot „aktīvā klausītāja” principu.
Pārfrāzējiet viņa sacīto un atkārtojiet to nomainot vietniekvārdu uz „tu” vai „jūs”

2. Uzmundriniet savu sarunu biedru.
Šāds paņēmiens trīskāršo iespēju, ka saruna turpināsies, un līdz ar to palielināsies arī iegūtās informācijas apjoms.

3. Saglabājiet acu kontaktu ar sarunu biedru.
Saskatieties ar sarunu biedru tikpat ilgi, cik to vēlas viņš, tas palielina savstarpējo sapratni.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация