Nr. | Название главы | Стр. |
Pieprasījums un piedāvājums. Tos noteicošie faktori | 3 | |
Pieprasījuma un piedāvājuma elastība | 4 | |
Pilnīga konkurence. Firmas darbības īpatnības pilnīgas konkurences apstākļos | 4 | |
Monopolkonkurence. Firmas darbības īpatnības monopolkonkurences apstākļos | 5 | |
Oligopols. Firmas darbības īpatnības oligopola apstākļos | 5 | |
Pilnīgs monopols. Firmas darbības īpatnības pilnīga monopola apstākļos | 6 | |
Iekšzemes kopprodukts. Tā aprēķināšanas metodes | 6 | |
Ekonomikas cikliskā attīstība: cēļoņi un sekas | 7 | |
Inflācijas. Tās cēļoņi, formas, sekas un pretinflācijas pasākumi | 8 | |
Nodarbinātība, bezdarbs un tā sociāli ekonomiskās sekas | 10 | |
Ārējā tirdzniecība: tās ietekme uz ekonomiku | 10 | |
Ārējās tirdzniecības politika | 11 | |
Investīcijas: to veidi un nozīme valsts ekonomikas attīstībā | 11 | |
Vasts monetārā politika un tās nozīme | 13 | |
Valsts fiskālā politika, tās nozīme un ietekme uz uzņēmējdarbību | 13 | |
Valsts un pašvaldību nodevas | 15 | |
Nodokļu un nodevu sistēma. Valsts nodokļi, to raksturojums | 17 | |
Uzņēmuma ienākuma nodoklis | 19 | |
Mārketinga kompleksa nozīme preces pilnveidošanā uzņēmumā | 21 | |
Preces dzīves cikla nozīme mārketinga plānošanā | 21 | |
Uzņēmējdarbības izmaksas. Mainīgās un pastāvīgās (fiksētās) izmaksas | 22 | |
Pašizmaksa. Galvenās pašizmaksas kalkulēšanas metodes | 23 | |
Pamatlīdzekļi, to nolietojuma uzskaites metodes | 24 | |
Apgrozāmie līdzekļi, to sastāvs, izmantošanas rādītāji | 26 | |
Peļņas un rentabilitātes rādītāji un to analīze | 28 | |
Likviditāte: būtība un rādītāji | 29 | |
Ražošanas organizēšanas galvenie uzdevumi un principi | 29 | |
Uzņēmuma vadīšanas metodes | 32 | |
Uzņēmuma vadīšanas organizātoriskās formas | 32 | |
Darba samaksas organizēšana uzņēmumā | 34 | |
Darba līguma noformēšana un noslēgšana | 36 | |
Pirkuma līgumam izvirzītās prasības | 38 | |
Uzņēmuma grāmatvedības uzskaites formas | 38 | |
Uzņēmuma finanšu pārskati | 39 | |
Plānošana un prognozēšana, to nozīme uzņēmējdarbībā | 39 | |
Plānošana: principi un secība | 41 | |
Plānošanā izmantojamās metodes | 42 | |
Uzņēmuma finansēšanas avoti | 42 | |
Uzkrāšana un diskontēšana, vienkāršie un saliktie procenti | 44 | |
Līzings un tā veidi | 45 | |
Vertspapīru tirgus finanšu instrumentu veidi | 45 | |
Akciju un obligāciju raksturojošie rādītāji | 47 | |
Maksātspēja. Kredītu nodrošinājuma veidi | 47 | |
Loģistikas funkcijas uzņēmuma struktūrā | 49 | |
Loģistikas nozīme ekonomikas globalizācijas procesos | 49 |
Pieprasījums – noteikta veida preču daudzums, kuru patērētāji vēlas un spēj nopirkt par noteiktu cenu.
Piedāvājums – noteikta veida preču daudzums, kuru pārdevēji vēlas un spēj saražot un piedāvāt pārdošanai par noteiktu cenu, noteiktā laika posmā.
Faktori, kas nosaka pieprasījumu ir sekojoši:
patērātāju ienākumi (pieaugot patērētāju ienākumiem, pieprasījuma apjoms pēc vairākām precēm pieaug un otrādi);
aizstājēju jeb substitūtu cenas (aizstājēji ir preces, kuras var lietot kādas citas preces vietā, piemēram, sviestu var aizstāt ar margarīnu; ja sviesta cena pieaugs, tad pieprasījums pēc margarīna pieaugs, un otrādi);
kopā lietojamo jeb komplementāro preču cenas (tās ir preces, kuras ir savstarpēji papildinošās, piemēram, benzīns un motoreļļa; ja samazināsies benzīna cena, tad cilvēki vairāk brauks ar automobīli un pieaugs pieprasījums pēc motoreļļas);
patērētāju gaume (dotajam produktam labvēlīgas patērētāju gaumes izmaiņas, kas rodas, izmainoties reklāmai vai modei, izraisīs pieprasījuma pieaugumu, un otrādi);
pircēju skaits (palielinoties pircēju skaitam, palielinās arī pieprasījums, un otrādi);
pircēju prognozes (tās var būt pamatotas vai iedomātas).
Faktori, kas nosaka piedāvājumu ir sekojoši:
tehnoloģija (tās pilnveidošana dod iespēju paaugstināt ražošanas efektivitāti);
nodokļi un dotācijas (nodokļu paaugstināšana izraisa ražošanas un piedāvājuma samazināšanos; pareizi orientētas dotācijas var paplašināt ražošanu un piedāvājumu);
kredīta procents (pieaugot kredīta procentam, kapitāls, t.i. aizņēmums kļūst dārgāks un mazāk pieejams; tas izraisa ražošanas un piedāvājuma samazināšanos);
pārdevāju skaits (jo vairāk firmu iesaistās preces ražošanā, jo lielāks būs šo preču piedāvājums, un otrādi);
ražotāju prognozes (cenas samazināšanās prognoze var iespaidot ražotāju vēlmi piegādāt tirgū preci nekavējoties).
1.Pieprasījuma un piedāvājuma elastība
Pieprasījuma elastība – pieprasījuma izmaiņu rādītājs atkarībā no cenas izmaiņām.
Pieprasījums var būt:
elastīgs (ja dotās procentuālās cenas izmaiņas izraisa lielākas procentuālās pieprasījuma izmaiņas, piemēram, cena samazinās par 2%, bet pieprasījums pieaug par 4%; E>1);
neelastīgs (ja dotās procentuālās cenas izmaiņas izraisa mazākas procentuālās pieprasījuma izmaiņas, piemēram, cena samazinās par 2%, bet pieprasījums pieaug par 1%; E<1);
vienādi elastīgs (ja dotās procentuālās cenas izmaiņas izraisa tādas pašas procentuālās pieprasījuma izmaiņas, piemēram, cena samazinās par 2%, bet pieprasījums pieaug par 2%; E=1)
Piedāvājuma elastība – piedāvājuma izmaiņu rādītājs atkarībā no cenas izmaiņām.
Atkarībā no piedāvājuma procentuālās palielināšanās, kas ir lielāka, mazāka vai vienāda ar attiecīgajām cenu procentuālajām izmaiņām, izšķir elastīgu, neelastīgu vai vienādelastīgu piedāvājumu.
…
Atbildes uz jautājumiem bakalaura darbā aiztāvēšanā RTU 2007.gadā.
- Ekonomika
- Kvantitatīvās metodes ekonomikā un vadīšanā
- Mikroekonomika un makroekonomika. Tirgus ekonomika. Ekonomikas teorija un ekonomiskā politika
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Mikroekonomika un makroekonomika. Tirgus ekonomika. Ekonomikas teorija un ekonomiskā politika
Конспект для университета2
-
Kvantitatīvās metodes ekonomikā un vadīšanā
Конспект для университета7
-
Uzņēmējdarbības plānošana un ekonomika
Конспект для университета3
-
Inovāciju ekonomika
Конспект для университета23
-
Kontroldarbs investīciju ekonomikā Excel formātā
Конспект для университета36