Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:129096
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.01.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

„Pozīcija – tas ir stāvoklis, sarežģīta personības attiecību, mērķu, motīvu un vērtību sistēma. Audzinātāja pozīcija audzināšanas darbības organizācijas procesā ir stāvoklis, attieksme pret audzēkņiem, to darbību, kurā viņi piedalās”, A. Špona. Audzinātāja darbībai jābūt objektīvai. Nosacījums audzināšanas darbības sākumam ir pieaugušo un bērnu mijiedarbība, kur pieaugušais saglabā vadošo lomu. Kad cilvēks ieņem patstāvīgu vietu dzīvē, tad vecāku, skolotāju un audzinātāju vadība vairs nav tik nepieciešama, jo nu jau pieaugušam cilvēkam ir izveidojusies sava vērtību sistēma. Panākumi audzināšanas darbībā sasniedzami tad, ja vienotībā ir ārējie apstākļi, prasības un audzēkņu vajadzības. Ja šie nosacījumi ir harmonijā, tad audzināšanas darbības organizācijā atkarībā no skolēnu vecuma, psiholoģiskās un praktiskās sagatavošanas, realizācijas un analīzes, novērtēšanas, tiek vērsta uzmanība audzinātāja pozīcijām:
tiešā vadība,
netiešā jeb pastarpinātā vadība,
konsultanta,
līdztiesīga sadarbība.
Katram vecumposmam pedagogs izvēlas raksturīgāko, atbilstošāko pieeju gan psiholoģiskajā un praktiskajā sagatavošanā, gan darbības realizācijā, analīzē un novērtēšanā. Viena un tā pati pozīcija visiem vecumiem nav iedarbīga.
Netiešās vadības pozīcijai audzinātājs izvēlas citu cilvēku starpniecību, literāro paņēmienu, dzejas, ekskursiju, pārgājienu starpniecību. Pedagogs konsultanta pozīcijā balstās uz savu pieredzi un zināšanām par audzēkņiem; ir kā padomdevējs un cenšas ieteikt līdzekļus darbības veikšanai. Līdztiesīga sadarbība balstās uz audzinātāja pieredzes kopēju darbību ar audzēkņiem. Audzinātāja zināšanas un prasmes nostiprinās arī skolēnu paradumos. Līdztiesīgu sadarbību var izmantot daudzveidīgās kolektīvās grupu darbības formās. Tiešajā vadības pozīcijā, pedagogs sagatavo audzēkņus pašu darbības analīzei un pašnovērtēšanai. Audzinātājam jāprot izvērtēt savu, novērtēt skolēnu individuālo darbību.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −7,98 €
Комплект работ Nr. 1236899
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация