Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:994715
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.02.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 2 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Patērētājs ir mājsaimniecības, kas pērk tirgū preces un pakalpojumus savam patēriņam. Savukārt patēriņš ir iegādāto mantu izmantošana, lai apmierinātu savas vajadzības. Šajā nozīmē patērētājs ir pieprasījuma veidotājs tirgū.
Lai varētu iegādāties preces un pakalpojumus, ir nepieciešami noteikti naudas līdzekļi. Galvenie naudas līdzekļu iegūšanas avoti ir atlīdzība, ko saņem mājsaimniecības par tirgū pārdotajiem ekonomiskajiem resursiem: zemi, kapitālu, darbaspēku un uzņēmējspējām. Mājsaimniecības par zemi un citu īpašumu saņem nomas maksu, dividendes; par padarīto darbu — darba algu jeb atalgojumu; par kapitālu — procentu; uzņēmējs saņem ienākumu peļņas veidā. Ienākuma avoti ir arī pensijas un pabalsti.
Patērētāju ienākumi, tāpat kā jebkuri ekonomiskie resursi, ir ierobežoti. Tāpēc tirgū, pastāvot noteiktām cenām, patērētājs iegādāsies preces un pakalpojumus tādā kombinācijā, kādā viņš var atļauties savu ienākumu ietvaros. Turklāt ikkatrs centīsies iegādāties tādus pirkumus sava ierobežotā budžeta ietvaros, kurus patērējot, viņš iegūs baudu un labsajūtu. Jautājumā par patēriņu, ekonomikā tiek lietots jēdziens derīgums.
Tātad derīgums ir bauda jeb apmierinājums, ko gūst cilvēki no preču un pakalpojumu patērēšanas.
Ar derīgumu saprot nevis preces nopirkšanu, bet gan apmierinājumu, labsajūtu, ko cilvēks gūst no šis preces patērēšanas. Piemēram, iegādājoties televizoru, cilvēks gūst apmierinājumu no pārraidēm, kuras iespējams noskatīties, izmantojot televizoru kā preci.
Neapstrīdams ir fakts, ka cilvēki vēlas iegādāties savā rīcībā arvien vairāk un vairāk mantas, produktu. Katra nākamā produkta vienība dod patērētājam papildu derīgumu. Taču šis papildu derīgums būs arvien mazāks un mazāks, ja šo produktu patērēs arvien vairāk. Piemēram, pirmās porcijas saldējuma patērēšana sniedz vislielāko baudu, bet pēc otrās porcijas saldējuma apēšanas sākotnējā bauda mazinās; trešajai porcijai vairs netiek pievērsta uzmanība. Tādējādi katra nākamā porcija saldējuma cilvēkam radis mazāku baudu. Tāpat katras citas mantas derīgums tiks vērtēts augstāk, ja tās būs mazāks daudzums.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −9,20 €
Комплект работ Nr. 1199967
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация