Globālās loģistikas eksāmena jautājumi.
1.Loģistikas vispārējās funkcijas uzņēmējdarbībā
Galvenās:
radīt servisu piegādātājam (piegāde vajadzīgajā vietā, laikā un daudzumā) – konkurences funkcija
plānošanas funkcija – radīt vienotu uzņēmuma darbības plānošanas sistēmu, kas uzlabotu materiālus iegādes, ražošanas un produkcijas realizācijas procesus laikā un apjomos.
krājumu regulēšanas funkcija – ekonomiskā funkcija – samazināt apgrozāmos līdzekļus krājumos, minimizēt transportēšanas un glabāšanas izmaksas, maksimizēt peļņu un kapitāla rentabilitāti.
Tā kā loģistika ir saistīta ar uzņēmuma menedžmentu, tad kā svarīgas loģistikas vadības funkcijas ir izdalāmas arī:
informācijas vadība
plānošana un analīze
organizēšana;
cenu veidošana
kontrole un vērtēšana
2.Loģistikas vieta uzņēmuma struktūrā
Loģistikas funkcijas tiek īstenotas tad, ja uzņēmumā ir izveidota loģistikas organizatoriskā struktūra. Lai sakārtotu efektīvu loģistikas organizatorisko struktūru, jāievēro šādi nosacījumi:
Uzņēmumam jāpievērš uzmanība loģistikas funkciju izpildei;
Jāpastāv loģistikai un tās atsevišķiem posmiem;
Uzņēmumam jāatzīst loģistikas menedžmenta un attīstības nepieciešamība.
Loģistikas dienestam ir noteikta vieta uzņēmuma vadības organizatoriskajā struktūrā un tās darbības skar arī citus dienestus – ražošanas, mārketinga, plānošanas daļa utt. Loģistikas funkcijas uzņēmumā parasti veic LS nodaļa, kas ir tiešā pakļautībā augstākā līmeņa menedžmentam.
Izdala 2 loģistikas vadības pieejas:
1)tradicionāla vadības pieeja – loģistikas f-fas tiek plānotas un vadītas tikai uzņēmuma ietvaros.
2)Piegāžu kēžu pieeja – LS f-jas tiek plānotas un vadītas visā sadales sistēmā.…