-
Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide
Zilie okeāni nozīmē visas industrijas, kuras uz doto mirkli vēl neeksistē. Tātad tā ir nepazīstamā tirgus daļa. Tie iezīmējas ar neskartu tirgus telpu, pieprasījuma radīšanu un augsti ienesīgām izaugsmes iespējām. Lielākā daļa zilo okeānu rodas, paplašinot jau esošo industriju robežas, tomēr tajos nav konkurences, jo spēles noteikumi vēl nav zināmi. Nav nozīmes uzņēmuma sākotnējam lielumam, vecumam un darbības virzienam, lai radītu un veiksmīgi apgūtu zilos okeānus. Jo to radīšanas izskaidrojums meklējams stratēģiskajos soļos- vadības lēmumu un rīcības kopumā, kas saistās ar galveno tirgus radīšanas biznesa piedāvājumu.
Tātad ieguvējus no zaudētājiem atšķir tas, kā viņi attiecas pret stratēģiju. Zilā okeāna radītāji neuztver konkurenci, kā vērtēšanas kritēriju. Tā vietā tiek ņemta vērā atšķirīgā stratēģiskā loģika, kas tiek dēvēta par vērtību inovāciju, kas tad arī ir zilo okeānu stratēģijas stūrakmens. Šī vērtību inovācija parādās tikai tad, kad uzņēmumi savieno jauninājumus ar lietderību, cenu un izmaksu stāvokli. Vērtību inovāciju nevar radīt sasniegt nepārstājot veikt vecās darbības, neveicot jaunas darbības Vai neveicot līdzīgas darbības radikāli atšķirīgā veidā. Rezultātā tiek iegūta veiksmes formula- ar konkurenci necīnās, tā tiek apieta. Tā pa tās efektīvai zilo okeānu stratēģijai jābūt saistītai nevis ar risku, bet ar riska samazināšanu.
Mūsdienās pieaug nepieciešamība radīt zilos okeānus, jo:
• Paātrinātā tehnoloģijas attīstība ir būtiski uzlabojusi industriālo produktivitāti.
• Globalizācija paspilgtina piedāvājuma pārsvaru pār pieprasījumu.
Zilā okeāna radīšana Latvijā iespējama, sekojot sešiem zilā okeāna stratēģijas principiem (skat.1.tabula) un uzņēmējdarbībā pielietojot zilā okeāna stratēģijas stūrakmeni. Latvijas uzņēmējdarbības apstākļi jārada tādi, kuros uzņēmuma darbība labvēlīgi ietekmē gan tās izmaksu struktūru, gan tās vērtību priekšlikumus pircējiem. Izmaksu ietaupījumu tiek panākta, novēršot un samazinot tos faktorus, par kuriem industrija konkurē. Savukārt pircēju vērtība tiek paaugstināta, sagādājot un radot elementus, ko industrija nekad nav piedāvājusi. Rezultātā veidojas labvēlīga vide, lai rastos vērtību inovācijas. …
GLOBALIZĀCIJA. STARPTAUTISKĀ MĀRKETINGA VIDE. STARPTAUTISKĀ KONKURENCE. EKONOMISKĀ INTEGRĀCIJA. SOCIĀLĀ ATBILDĪBA. Jebkura organizācija ir atklāta sistēma, kas sastāv no daudziem mainīgiem elementiem. Šie elementi, kas pārstāv organizāciju (iekšējā vide) savijas ar ārējiem elementiem (ārējā vide). Rezultātā ikviena organizācija ir pakļauta gan iekšējās, gan ārējās vides ietekmei. Tā kā starptautiskais mārketings darbojas uz tiem pašiem principiem un izmanto tās pašas koncepcijas, ko pielieto iekšzemes mārketingā, tad arī starptautiskā mārketinga vidi veido iekšējās un ārējās vides mijiedarbība. Iekšējā vide nosaka un koriģē uzņēmuma darbību, pirms tā iziet ārvalstu tirgū. Tas nozīmē, ka tādi kontrolējamie faktori, ka: preces; cena; tarifi; sadales kanāli un preču kustība; noieta stimulēšana, tiek kontrolēti no uzņēmuma puses. Uzņēmumam jārēķinās arī ar tādiem nekontrolējamajiem faktoriem, kā: situācija ekonomikā un politikā; konkurence; sociālais stāvoklis sabiedrībā. Ārējā vide starptautiskajā mārketingā ir ārvalstu tirgi, kuros uzņēmums veic savu darbību. Arī šajā vidē ir kontrolējamie un nekontrolējamiem faktori. Kontrolējamie faktori ir eksporta preces, starptautiskā cena, tarifi, sadales kanāli un preču kustība, pieprasījuma veidošana un noieta stimulēšana, sabiedriskās domas veidošana. Nekontrolējamie faktori ir vietējie politiskie spēki un ietekmes, situācija ekonomikā, ģeogrāfiskā vide, infrastruktūra, tehnikas attīstība, konkurētspēja, kultūra, valoda, reliģija, vērtības un attieksme, izglītība, māksla utt.
- Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide
- Mārketinga vide
- Starptautiskā biznesa vide
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Starptautiskā biznesa vide
Конспект для университета3
-
Mārketinga vide
Конспект для университета3
Оцененный! -
Starptautiskā mārketinga vide
Конспект для университета3
-
Starptautiskā mārketinga vadīšana (menedžments)
Конспект для университета3
-
Starptautiskā mārketinga pētījumi. Starptautiskais mārketings
Конспект для университета3