Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
5,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:226090
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.10.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Izstrādājot darbu speciālajā pedagoģijā, izvēlējos veidot piecus gadus veca bērna raksturojumu, kas apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi. Darbā bērna īstā vārda vietā lietošu pseidonīmu Emīls.
Pētījuma mērķis bija izzināt speciālo literatūru par hiperaktīviem bērniem un ar novērošanas palīdzību ikdienā, sarunām ar vecākiem nonākt pie secinājuma, kāds ir iemesls bērna atšķirīgajai uzvedībai grupā. Tomēr jāatzīmē, ka hiperaktivitātes diagnozes uzstādīšana ir ārstu neirologu, psihologu kompetencē. Ja pirmsskolas skolotājs saskata kādus mācīšanās traucējumus savā grupas bērnā, viņš var ieteikt vecākiem apmeklēt noteiktu speciālistu.
Emīla uzvedības raksturojums
Rotaļnodarbību laikā zēns nespēj kontrolēt savu uzvedību – bezvajadzības runā un cenšas aiztikt pārējos bērnus. Dažreiz nodarbības gaitā spēj palīst zem galda.
Bieži nespēj ilgāku laiku koncentrēties uzdevuma veikšanai, rotaļām. Ātri apnīk iesāktais darbs vai rotaļa. Zēns cenšas darbības veidu mainīt.
Spēlējoties daudzreiz nedzird pedagoga uzrunu.
Ir ļoti grūti organizēt bērnu darbam. Zēns ar prieku dara tikai to, ko vēlas.
Parasti nepatīk uzdevumi, kas saistās ar ilgstošu psihisku piepūli. Emīls no tiem cenšas izvairīties.
Mēdz pazaudēt cimdus, zeķes. Necenšas ievērot kārtību noģērbjoties. Garderobes skapī pārsvarā valda nekārtība un skolotājai ir bieži jāveltī lūgums zēnam sakārtot savu apģērbu.
Bērnu uzmanību ātri novērš blakus trokšņi. Bērns izmantos jebkuru gadījumu, lai varētu novērst uzmanību no iesāktās darbības, kas viņu neinteresē.
Sarunu laikā ar bērniem zēns ir skaļš, dažreiz pat bļauj, ja kaut kas nepatīk vai rodas nesaprašanās ar draugu.
Tematisko pēcpusdienu vai pasākumu laikā Emīls nespēj koncentrēt uzmanību priekšnesumam. Viņš nemitīgi knosās un grozās.
Pastaigu laikā Emīls, ja tuvumā ir kāds koks, zēns izmantos jebkuru izdevību, lai tajā uzrāptos.
Sēdot pie galda un zīmējot, rakstot vai ēdot kustina rokas un kājas, grozās krēslā un aizskar citus bērnus.
Pastaigu laikā, atrodot kādu kukainīti, gliemezīti zēns izturas ar mīļumu pret tiem.
Runas attīstības nodarbībās labi atceras tautasdziesmas, dzejoļus un pasakas, lai gan lasīšanas laikā pedagogam varētu likties, ka zēns nemaz nedzird skolotāja teikto.
Emīlam ļoti patīk zīmēt. Kopā ar skolotāju zēns bieži strādā vakaros individuāli.
Ļoti patīk kustības, kas saistās ar skriešanu, mešanu, rāpšanos. Labprāt brauc ar riteni.
Patīk, ja uzmanība tiek pievērsta tieši viņam.
Bieži novēro agresivitātes izpausmes pret grupas biedriem.
Rotaļām izvēlas tikpat kustīgus bērnus kā viņš.
Rotaļām mājas pagalmā mēdz izvēlēties vecākus rotaļbiedrus.
Visvairāk mīl rotaļāties ar mašīnā, šautenēm.
Emīls ir krievu tautības bērns, bet brīvi runā un saprot latviski. Jau no divu gadu vecuma apmeklē latviešu grupu.
Zēnam ir labi attīstīta dzirdes un kustību atmiņa.
Pēdējā laikā bērnam ir radusies interese par burtiem.
Ģimenes raksturojums
Emīla ģimenē ir četri cilvēki: tētis, māmiņa, brālis un pats Emīls. Brālis ir vecāks un mācās trešajā klasē.
Ģimene dzīvo komunālajā divistabu dzīvoklī. Bērniem ir sava istaba.
Mātes darbs saistīts ar dežūrām. Tāpēc Emīla māmiņa bieži nav mājās. Tēvam pieder sava firma, kurā viņš ir šoferis. Tēvs bieži ir projām no mājām. Abus bērnus šādos gadījumos audzina vecmāmiņa un vectētiņš.
Ģimene mājās kā sazināšanās līdzekli izmanto krievu valodu. Emīls mājā pārsvarā mēdz runāt latviski, tikai dažreiz pārejot uz krievu valodu.
Tēvs, lai motivētu zēnu paklausīt un izpildīt viņa lūgumus, bērnam mēdz piesolīt dažādus kārumus. Māte audzināšanā ir stingra un prasīga. Aktīvi interesējas par zēna uzvedību un sasniegumiem bērnudārzā.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация