Kā vienu no šīs grupas funkcijām mēs redzam iedrošināšanu, jo iedrošinot sociālais darbinieks darbojas klienta labā, mudina uz tādu izturēšanos, kas atrisinātu sociālo problēmu. Sociālā darbinieka klients visbiežāk ir tāds, kuram trūkst atbalsta sistēmas, tātad iedrošināšanu viņš saņem nepietiekoši vai nesaņem nemaz. Atsevišķās situācijās, kad klienta nedrošība var būt acīmredzama,, iedrošināšana ir nepieciešama jau uzsākot sarunu un tā var būt klātesoša visu sadarbības laiku.
Vislielāko šoku iesācējs sociālais darbinieks piedzīvo, kad pēc rūpīga darba, realizējot iejaukšanās plānu, lai sasniegtu abu nospraustos mērķus un atrisinātu problēmu, galarezultātā nekas netiek panākts - problēma netiek atrisināta. Problēmas risināšana gaitā klients vai nu izvairās pildīt noteiktas izmaiņu procesā paredzētās aktivitātes, vai arī atrod iemeslus un attaisnojumus, kāpēc to nedarīt…