Secinājumi
1. Tā kā Varim nav konstatēta konkrēta diagnoze, un viņš nekad nav bijis nosūtīts uz pedagoģiski medicīnisko komisiju, kā arī līdz 6. klasei mācījās bez problēmām, var konstatēt, ka Varis ir spējīgs izglītoties tādos pašos apstākļos kā pārējie skolēni.
2. Pat, ja Varim tiktu uzstādīta diagnoze, kas apstiprinātu veselības problēmas, arī citiem bērniem ir savas tiesības un brīvības, kuras Varim jārespektē, un to apliecina vairāki Latvijā pieņemti likumi.
3. Ne vecāki, ne bērni nav pietiekami informēti par situāciju, kas radījis pārpratumus un neizpratni.
4. Prasme sadarboties un būt atbildīgam sabiedrības dalībniekam ir viens no Skola 2030 redzējumiem par to, kādam jābūt nākotnes skolēnam. Varis, gūstot privilēģijas, nerada labvēlīgu vidi sadarbībai ar citiem skolēniem, bet gan neizpratni vai pat nosodījumu.
5. Ikkatram skolēnam, iegūstot noteiktu izglītības pakāpi, jātiek adekvāti un objektīvi novērtētam. Lai iegūtu vērtējumu, Varis saņem vairāk laika un palīglīdzekļus, kas ir ne tikai netaisnīgi pret pārējiem skolēniem, bet arī nesniedz patieso ieskatu par to, vai un kā Varis ir apguvis mācību vielu.
6. Kā uzskata Ieva Ušča, Skola2030 eksperte, ikvienam bērnam ir svarīgi pielikt visas pūles, lai sasniegtu pēc iespējas augstākus rezultātus. Šeit izšķirošu lomu spēlē tieši skolotājs, kuram jāpiemīt augstām gaidām no katra skolēna.
…