Laikraksti.
Laikrakstus var iedalīt dienas (Latvijā, piemēram, Diena, Neatkarīgā Rīta Avīze) un nedēļas izdevumos.
Pēc izplatības avīzes var dalīt republiskāniskajās (Diena) un vietējās (Tukuma Ziņotājs, Rīgas Balss).
Īpaša vieta tiek atvēlēta biznesa presei. Latvijā tie ir laikraksti Dienas Bizness, Baltic Daily utt. Pastāv arī firmu avīzes, reklāmas izdevumi, speciālie izdevumi avīzes veidā, kas tiek piegādāti citu laikrakstu pasūtītājiem.
Laikrakstiem ir sekojošas priekšrocības – elastīgums, operativitāte, laba ietekme uz lokāliem tirgiem, augsta uzticēšanās, kā arī daudz lasītāju. Tomēr tiem ir arī sekojoši trūkumi – īss dzīves cikls, zema reprodukcijas kvalitāte, maz „sekundāru” lasītāju.
Žurnāli.
Arī žurnālus var iedalīt pēc iznākšanas biežuma – ikmēneša (Latvijā Rīgas Laiks, Santa, Pastaiga u.c.) un nedēļas (Privātā dzīve, Ieva, Rīgas Viļņi utt.) žurnālos. Žurnālus var iedalīt pēc tematikas:
Sabiedriski politiskie, piemēram, Rīgas Laiks.
Specializētie – mākslas, arhitektūras un celtniecības, dārzkopības, literatūras žurnāli, tādi kā Deko, Māksla +, Latvijas Arhitektūra utt.
Sieviešu žurnāli – Santa, Ieva, Cosmopolitan utt.
Vīriešu žurnāli – Klubs, FHM u.c. Pie šiem žurnāliem var pieskaitīt arī sporta, erotiskos, automīļotāju un mednieku, makšķernieku žurnālus.
Ja avīzes dzīve ilgst diennakti un to izlasa tikai ģimenes locekļi vai daži darbinieki birojā, žurnāla mūžs ir daudz ilgāks, to pārlapo vismaz pieci seši cilvēki, nereti tas tiek iedots arī draugiem un paziņām. Tādējādi žurnāliem ir mazāka tirāža, toties lielāks katra eksamplāra lietotāju skaits, nereti tos mēdz pārlapot vairākkārt.
Vēl vienu grupu veido izdevumi, kurus izplata bez maksas, kā arī žurnāli tūristiem angļu un vācu valodās (Riga This Week, Riga in Your Pocket, Riga Guide utt.)
…