Lēmumu pieņemšana inovatīvajā menedžmentā
Lēmumu pieņemšana ir galīgā procedūra inovāciju menedžmentā. Neskatoties uz to, cik svarīgas ir daudzas vadības funkcijas, tieši risinājumi noved pie iespējamā pozitīvā un negatīvā rezultāta. Lēmuma pieņemšanas procedūra prasa no menedžmenta pilnīgu informāciju, maksimālu menedžera kompetenci un tai raksturīga riska un atbildības uzņemšanos. Zinātniskie un lietišķie inovatīvie pasākumi lielā mērā ir radošs process, kuriem raksturīgi pieņemt intuitīvus lēmumus. Ne velti ārvalstīs mēģinājumi pieņemt lēmumus radošā procesā ir aprakstīti eksistenciālā menedžmenta kategorijā. Zinātniekam, izgudrotājam, inovāciju menedžerim ievērojamā daļā lēmumu pamatā ir dziļās zemapziņas procesi, kuri no malas šķiet dabiski un analoģiski (līdzīgi). Domāšanas un lēmumu pieņemšanas pamatā kreatīvais un eksistenciālais menedžments savienojas ar dziļiem filozofiskiem, estētiskiem un morāli ētiskajiem viedokļiem par dabas/rakstura realitāti, vajadzībām un vērtībām. No šī viedokļa raugoties, lēmumu pieņemšana ir atkarīga no objekta individualitātes izpratnes, tā unikalitātes un neatkārtojamības. Neskatoties uz sekojošās inovāciju attīstības racionālo raksturu, ideju radīšana pieprasa irracionālu intuīciju, inovācijas izpratni kā personības un integritātes sintēzi. Radošam menedžerim, pieņemot lēmumus par tālāko inovāciju attīstību, ir jāpievērš uzmanība seku un cēloņu noteikšanai saistītai ar racionāli loģisku raksturu tālākos lietišķajos pētījumos.
…