-
Interpretācijas metodes
Hermētiskā interpretācijas metode(hermenētiska)
• Hermejs-bija starpnieks starp dieviem un mirstīgajiem. Tas, kurš tulkoja dievu teikto,
• Hermeneitika-(grieķu valodas-izskaidrošana, iztulkošana) jau interpretācijas metode pastāvēja senajā Grieķijā, bet 20.gs. otrajā pusē Vācijā Hermeneitika veidojas kā filozofijas virziens. Gādomers- slavens vācu filozofs, kurš izstrādāja hermeneitikas virzienu filozofija un literārā darba interpretācijas metodi.
• Clvēka zināšanas sākas ar iepriekšējo izpratni, kas balstīta viņa individuālajā pieredzē.
• Interpretācijas process turpinās ne tikai lasīšanas laikā, bet visos cilvēka pieredzes aspektos, lasīšana ir spēle ar tekstu, lasītājs izvirza hipotēzes par teksta turpinājumu un vēro kā tās piepildās vai nepiepildās.
• Lasītāja zināšanu horizonts-ir svarīgi, jo ir katram sava pieredze un svarīga ir iepriekšējā pieredze.
• Lasītāju garīgais horizonts-mēs uztveram tekstu garīgajā horizontā.
• Nav iespējama viena stabila interpretācija.
• Darbs pateiks tik daudz cik daudz mēs spēsim tam pajautāt!
…
Biogrāfiskā metode • Šī metode cenšas izmantot autora biogrāfiju, lai labāk izprastu literāro darbu, • 19.gs. otrajā pusē šādu pieeju pārstāvēja pozitīvisma virziens, Ipolits Tēns, kurš būtiski ietekmējis pozitīvisma literatūrzinātni, izdala trīs aspektus, kurus iepazīstot varam gūt zināšanas par literāro darbu, • Centrā ir autora dzīves pētīšana, • Uzmanība tiek veltīta autora daiļradei nevis pašam autoram, • Ipolits Tēns uzsvēris, ka literāro darbu var pētīt kā sekas, kuru cēlonis ir autora dzīve. Biogrāfiskā interpretācijas metode P.Bankovskis ‘’Rudens kross” Māja atrodas tuvu skolai Treniņtērpu tu uzvelc jau mājās. Tu dzīvo piecu minūšu attālumā no skolas Skolā obligāti jāskrien kross divreiz gadā-pavasarī un rudenī Fizkultūras skolotājs ar svilpi un hronometru kaklā vēlreiz izklāsta noteikumus Pārējie skrējēji iedzinuši viņu par veselu apli Nu jau arī pārējie skrējēji vairs nejaudā paskriet tik žigli, tu panāc Sandi, Andri un Gunti, un tālāk jūs skrienot glītā rindiņā. Nav nemaz tik grūti turēt viņiem līdzi. Ja vien viņi nebūtu tevi iedzinuši par veselu apli. Krosā skrēja Sandis, Andris un Guntis Nu jau arī pārējie skrējēji vairs nejaudā pārskriet tik žigli, tu panāc Sandi, Andri un Gunti Gulbītis ieskrēja pēdējais Visi gaida gulbīti. Baigi lēni viņš skrien, bet beigu galā tomēr parādās. Otrai klasei negāja labi, viņi zaudēja Otrajā, trešajā aplī izdodas tīri labi, ceturtajā aplī neiet vairs tik gludi, piektajā aplī Jansons vienkārši saļimst un atsakās skriet Jansons vēma Jansons tikmēr pietraušas kājās, gausi aizvelkas līdz skolas sienai, pieliecas un vemj Hermētiskā interpretācijas metode(hermenētiska) • Hermejs-bija starpnieks starp dieviem un mirstīgajiem. Tas, kurš tulkoja dievu teikto, • Hermeneitika-(grieķu valodas-izskaidrošana, iztulkošana) jau interpretācijas metode pastāvēja senajā Grieķijā, bet 20.gs. otrajā pusē Vācijā Hermeneitika veidojas kā filozofijas virziens. Gādomers- slavens vācu filozofs, kurš izstrādāja hermeneitikas virzienu filozofija un literārā darba interpretācijas metodi. • Clvēka zināšanas sākas ar iepriekšējo izpratni, kas balstīta viņa individuālajā pieredzē. • Interpretācijas process turpinās ne tikai lasīšanas laikā, bet visos cilvēka pieredzes aspektos, lasīšana ir spēle ar tekstu, lasītājs izvirza hipotēzes par teksta turpinājumu un vēro kā tās piepildās vai nepiepildās. • Lasītāja zināšanu horizonts-ir svarīgi, jo ir katram sava pieredze un svarīga ir iepriekšējā pieredze. • Lasītāju garīgais horizonts-mēs uztveram tekstu garīgajā horizontā. • Nav iespējama viena stabila interpretācija. • Darbs pateiks tik daudz cik daudz mēs spēsim tam pajautāt! • LAIKS+TELPA+LASĪTĀJA PERSONĪBA!-ĻOTI SVARĪGI • Hermeneitiskā apļa teorija-lai saprastu mākslas darbu kā veselumu ir jāzina atsevišķu daļu nozīme. Saprast atsevišķu daļu nozīmes varam tikai apjaušot veselā nozīmi. Lai saprastu daļas nozīmi, tad jāizprot viss darbs kā veselums. Hermeneitiskajā aplī lasītājs tekstu uzlūko ar tām iepriekšējām zināšanām, ko viņam dot laikmets un viņa personība.
- Bulgakova daiļdarbs "Suņa sirds"
- Interpretācijas metodes
- Literatūras pārskats par David M.Dozier "Research Firms and Public Relations Practises"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Palīgs dažādu sacerējumu un apcerējumu rakstīšanā
Конспект для средней школы63
-
Atslēgvārdi un to skaidrojums Justeina Gordera grāmatā "Sofijas pasaule"
Конспект для средней школы5
-
Kas ir evaņģēlijs?
Конспект для средней школы5
-
Dažādu autoru atziņas par cilvēka dabu
Конспект для средней школы7
-
Renesanse
Конспект для средней школы18