Katrs klients ir unikāls, un nākamais nav līdzīgs iepriekšējam. Daži pārdevēji uzskata, ir normālie klienti-tie, ar kuriem viņiem ir labas kontakts, bet ir arī visi pārējie: nekauņas,viszinīši,čīkstētāji,utt. Kad pārdevēji satiekas ar klientiem, kas ir stipri atšķirīgi no viņiem pašiem, pilnīgi dabiski, tie viņiem šķiet “ne tādi”.
Klienti ir tādi, kādi viņi ir, un tādi arī paliks, bet pārdevējam ir jāieskatās un jāieklausās, cenšoties noteikt, kādam komunicēšnanās stilam un lēmuma pieņemšanai algaritmam klients dod priekšroku.
Šī tēma ir ineresanta- jo vairāk tajā iedziļinās, jo pretrunīgāka tā šķiet. Viens autors apgalvo, ka pastāv astoņi personu tipi, un sauc tas pēc sava prāta;cits autors norāda uz 12 personību tipiem un arī sauc pēc sava prāta. Es pat esmu sastapies ar pāris 10 cilvēku raksturu iedalījumiem. No visas šīs nesaskaņotības galva reibst. Nesen izlasīju vienu no pasaules hitiem pārdošanā. Tur autors klientu tipus nosauc-direktors, intelektuālis, menedžeris un starpnieks.Latvijā katrs otrais cilvēks ir menedžeris, bet katrs trešais-direktors.
Lai nesarežģītu sev dzīvi, iztirzāsim 4 klasiskas personību tipus-holēriķis, melonholiķi,sangvīniķi un flegmātiķi. Tikai tos sauksim nedaudz citādi, vārdos, kuri precīzi mums saprotamā valodā atspoguļo šo cilvēka būtību.
Drosmīgais (holēriķis)
Īpašības:
Pašpārliecināti, pašapmierināti. Reizēm viņu uzvedības manieri sliecas uz nekaunību vai pat bezkaunības presi.
Ļoti prasīgi pret citiem, šiem cilvēkiem grūti kautko izdarīt pa prātam
Vienmēr uzkata, ka viņiem ir taisnība. Pastāv viņu viedoklis un “nepareizs”viedoklis. Līdz ar to neuzmanīgi klausā. Uzkata, ka zina visu,kas jāzina
Bieži ieņem vadošu vai līdera pozīciju. Stratēģi un kolektīva virzītāji.
Nepacietīgi, visu, kovēlas, vēlas ātri un tagat. Viņiem jebkas ir jāiedod uzreiz, visam bija jābūt padarītam jau “vakardien”.…