Komunikācija organizācijās.
1.Komunikācijas jēdziens, loma menedžmenta procesā.
Vadītāja darba diena parasti ietver darbu pie rakstāmgalda, ieplānotas tikšanās (sapulces, sanāksmes), neieplānotas tikšanās, sarunas pa tālruni, vēstuļu, paziņojumu, vēstījumu lasīšanu, atbilžu rakstīšanu un vizītes. Vairums no šīm darbībām un procedūrām ir tieši vai netieši saistītas ar komunikācijas procesu.
Sazināšanās jeb komunikācija ir raksturīga visām menedžmenta funkcijām – plānošanai, organizēšanai, motivēšanai un kontrolei.
KOMUNIKĀCIJA ir informācijas divpusēja apmaiņa, kas nodrošina savstarpēju saprašanos.
Piemērs.
Pirmais savā kabinetā ir vien pats un nepārtraukti lūdz kādu no padotajiem ierasties pie viņa un palīdzēt sakārtot papīrus, taču neviens tā arī neatnāk.
Otrs runā ar atbildīgo par preču piegādi pa tālruni un informē par klientu pasūtījumiem, bet tehnisku iemeslu dēļ (trokšņi telefona klausulē) darbinieks saņem neprecīzu informāciju un sajauc datus: rezultātā paredzēto 400 minerālūdens kastu vietā, kuras jānosūta uz veikalu, tiek nosūtītas 100 minerālūdens kastes.
Trešais menedžeris kabinetā mierīgi aprunājas ar padoto, kurš visus datus un norādījumus rūpīgi precizē un pieraksta piezīmju grāmatiņā.
Nosūtītā informācija un saņemtā informācija nesakrīt. Informācijas uztvere tehnisku iemeslu dēļ bija apgrūtināta, fakti tika sagrozīti, un rezultātā preču pasūtījums nav izpildīts.
Pārpratumi radās tādēļ, ka:
nododot informāciju, netika panākta saprašanās ar informācijas saņēmēju, tātad, komunikācija nenotika;
saprašanās komunikācijā notiek tikai tad, kad ideja, kas radusies cilvēka apziņā, nonāk cita cilvēka apziņā nepārprotamā veidā.…