Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
0,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:155626
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.04.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Komunikācija.
Komunikācijas nozares robežu nav iespējams noteikt jau pašos pirmsākumos. Starp liberālajām mākslām, humanitārajām zinātnēm un sociālajām mākslām, komunikācijā ir telpa debatēm. Tur dažādu metožu veidotāji un piekritēji mēģina noteikt šo robežu, definēt to, kā arī nodrošināt kārtību, ierobežot pārkāpējus. Ir bijuši vairāki mēģinājumi definēt komunikāciju, izveidot to kā institūtu. Dažādu nozaru robežas komunikācijas skolā ir veidotas dažādi. Masu mediju komunikācijas studijās apskata tādus elementus kā kultūra. Ja mediju komunikācijas process tiek padziļināts, tad arī radio, televīziju, filmu, runas komunikācijas, teātra mākslu.
Atšķirība starp jēdzieniem „komunikācija” un „komunikācijas” ir tāda, ka vārds „komunikācija” tik lietots aprakstot kādu izpētes objektu, lai aprakstītu visu komunikāciju formu daudzveidību, bet termins “komunikācijas” liek noprast to, ka pasaulē ir daudz un dažādi komunikācijas līmeņi.
Komunikācijas teoriju Kritiskā tradīcija.
Šī tradīcija uzskata, ka komunikācija ir iespējams izaicinājums un līdzeklis, lai notiktu negodīgs diskurss; komunikācija ir veids, kā kādas vienas sociālas grupas nodibina un uztur savu varu pār kādām citām sociālajām grupām. Šo tradīciju ir aprakstījis Kārlis Markss un Fridrihs Engelss, kuri uzskata, ka kritiskās teorijas par savu galveno uzdevumu uzskata varas komunikatīvo mehānismu atklāšanu. Kritiskās teorijas piedāvā paņēmienus, kā atklāt valodas lietojumu, lai uzturētu varas disproporcijas, kā plašsaziņas mediji manipulē ar cilvēku apziņu, kā ar dekontekstualizētu empīrisku datu palīdzību cilvēki tiek mānīti. Kritisko teoriju tradicionālie objekti ir:
√ totalitārie un autoritārie režīmi,
√ transnacionālās korporācijas,
√ politiskās partijas,
√ politiskās un ekonomiskās elites,
√ interešu konflikti.
Frankfurtes skola.
Frankfurtes skola izveidojās 20. gadsimta 20. un 30. gados, savu uzplaukumu sasniedza pēc 2. Pasaules kara un tas turpinājās līdz 1968. gadam, kad Frankfurtes skola tika dēvēta par Frankfurtes Universitātes Sociālo pētījumu institūtu. Frankfurtes skolas nozīmīgākie pārstāvji bijuši:
o Makss Horkheimers (Max Horkheimer; 1895-1973)
o Teodors Vīzengrunds Adorno (Teodor Wiesengrund Adorno; 1903-1969)
o Herberts Markuse (Herbert Markuse; 1898-1979)
o Jirgens Habermass (Jürgen Habermas; 1929-..)
Frankfurtes skolas pārstāvju zinātniskās un politiskās intereses bija atsvešinātība, ideoloģija, progresējošā racionalitāte, cilvēka arvien pieaugošā pārvaldīšana, fatālisms, Jaunie kreisie (1968).

Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация