Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
14,20
Экономия:
1,99 (14%)
Со скидкой*:
12,21
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:520114
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.06.2015.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

39. biļete - Otrā pasaules kara Latvijā atainojums dokumentālajās filmās
Pēc kara Latvijā lielā mērā visās nozarēs, tāpat arī kino ražošanā, valdīja sistēmas sabrukums, atjaunošanās notiek jaunā režīma - padomju sociālistiskās iekārtas - ietvaros. Kino uzņemšana tiek centralizēta un valstiski organizēta - 1948.gadā sāk darboties Rīgas Mākslas un hronikālo filmu studija; no 1958.gada - Rīgas kinostudija, kurā tiek veidotas gan kino hronikas, gan dokumentālās filmas, gan aktierfilmas. Pirmajos padomju režīma gados gan kinohronikas, gan dokumentālās filmas kalpo jaunās iekārtas politiskajām interesēm - kino tika izmantots vēstures pārrakstīšanai, lai parādītu valsts “atjaunošanu”, celšanu. Dokumentālo filmu galvenā tematika pirmajos pēckara gados bija - jaunās dzīves apliecinājums (Vēlēšanu diena, Lielais Oktobris), rūpniecības, lauksaimniecības, zvejniecības un citu tautsaimniecības nozaru panākumu atainošana (Padomju Latvijas lopkopība, Zvejnieku ciematā, Rīgas zīds u. c.). Dokumentālajā kino spilgti izcēlās jaunā režisora Jura Podnieka darbi.
No 1944. līdz 1990.gadam kinožurnāli „Padomju Latvija”, „Pionieris”, „Māksla” u.c. fiksēja rūpniecisko, lauksaimniecisko izaugsmi, sociālistisko darba sacensību, sporta un atpūtas aktivitātes, ikdienas dzīves norises. Dokumentālais kino pildīja tādu pašu propagandas lomu kā citi tolaik vienīgās partijas pārraudzītie mediji - prese, radio, televīzija. Fakti tika ne tikai dokumentēti, bet tiem tika piešķirts arī nepieciešamais ideoloģiskais griezums. Kinožurnāliem piemita arī tūlītējības efekts, jo safilmētais un samontētais materiāls jau nākamajā dienā nonāca uz kinoekrāniem.
Mūsdienās – Pirmkārt, dokumentālo filmu mērķis ir noskaidrot patiesību par to, kas tad ar mums ir noticis. Tā ir atklāta saruna par Otrā pasaules kara notikumiem Latvijā atklājot to daudzpusību Dok.filmas par II pasaules karu ir ārkārtīgi būtisks mēģinājums rekonstruēt vēsturi un meklēt tās patieso seju pēc pusgadsimta retušētas realitātes dokumentālajā kino un mākslā vispār, kā arī izglītot mūsdienu skolu jaunatni. Kara šausmas, nacisms, komunistiskā režīma represijas, Sibīrijas deportācijas, čekas noziegumi joprojām ir aktuāls tēmu loks filmās, kuras formāli veidotas kolāžas tehnikā, pa gabaliņiem kopā liekot arhīva filmētos materiālus, fotogrāfijas, dokumentus, intervijas, izpēti no mūsdienu skatupunkta. Pašu filmu struktūra atbalso tās mērķi - rekonstruēt, pēc iespējas daudzpusīgāk - strīdīgas vēsturiskas norises.

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Komunikācijas vēstures konspekts”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/520114

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация