Konflikti ir mūsdienu dzīves neatņemamā daļa. Šīs izteiciens īpaši aktuāls ir biznesa kontekstā. Bizness pats par sevi ir konflikts. Konfliktu rodas kā uzņēmumā, tā arī starp darbiniekiem: pārrunas, pārdevums – viss tas ir konfliktu mijiedarbības formas.
Ievērojama viedokļu nesaskaņa vai arī cits neatrisināta konflikta veids samazina darba grupas efektivitāti un darba vadītāja pienākums ir vadīt konfliktu, vai sekmēt tā vadīšanu. Pie tam, problēmas noteikšana – ir tikai pirmais solis konflikta novēršanai.
Lai sekmīgi vadīt konfliktu svarīgi ir atzīt un saprast, ka konflikts ir likumsakarīga parādība sabiedrībā. Bez tam ir jāsaprot, ka konflikts ir attīstības dzinējspēks kā nelielā organizācijā, tā arī sabiedrībā kopumā. Te ļoti svarīgs solis no darba vadītāja puses atzīt iespēju iedarboties uz konfliktu aktīvi un pozitīvi. Tāda pieeja paplašina un padziļina attieksmi pret konfliktiem. Jēdziens „konflikta vadīšana” jau pats par sevi parāda būtību, kā ir nepieciešams rīkoties attiecībā uz konflikta parādībām.…