Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:281475
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 03.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Valsts konkurētspēja ir atkarīga no rūpniecības ietilpību inovācijām un jauninājumiem. Kompānijas gūst labumu no pasaules labākajiem konkurentiem pateicoties spiedienam un izaicinājumiem. Tās iegūst no stipriem pašmāju konkurentiem, uzņēmīgiem pašmāju piedāvātājiem un vietējā pieprasījuma patērētājiem. 1
Konkurence globalizācijas apstākļos mūsdienās liek mainīt attieksmi un veikt izmaiņas institūciju un valdības politikā. XXI gadsimta augstskolai ir kritiska nozīme modernajā inovācijas sistēmā. Tā nodrošina ieguldījumu jaunu zināšanu veidošanā, ekonomiskajā attīstībā un sagatavo studentus, kas ir gatavi pieņemt pastāvošā tirgus izaicinājumus. Lai augstskolas varētu veiksmīgi piedalīties, tām ir jābūt ar pietiekami motivētu vadību un mācībspēkiem. / Dr. Čārzls Vessners/
N. Zemniece par konkurenci stāsta: „Globalizācijas laikmetā pasaule ātri attīstās, tādēļ konkurence ir acīmredzama. Turklāt mainās arī konkurences būtība. Agrāk galvenie konkurences radītāji bija apmēram vienas specializācijas uzņēmumi, kas piedāvāja līdzīgas kvalitātes produkciju. Iepriekš tiem bija iespēja aizpildīt jebkādu darbības sfēru un mierīgi strādāt, pievēršot uzmanību galvenokārt produkcijas kvalitātei un reklāmai. Mūsdienu tendence, kas attiecas uz uzņēmumu paplašināšanos, ir vairāku uzņēmumu apvienošanās vai pārņemšana. Tādēļ šobrīd lielie uzņēmumi ar savu produkciju tiecas aizpildīt visas pieprasījuma sfēras, piedāvājot dažādus jaunumus. Ārēji situācija ir tāda, ka darbaspēka piedāvājuma daudzuma periods mijas ar tā deficīta periodu. Patiesībā problēma ir ne jau darbinieku trūkumā, bet gan darbaspēka kvalitātē.”
Latvijas iekšējo tirgu šobrīd pārņem globalizācijas procesi, reorganizējot tirdzniecības sistēmu, kuru arvien vairāk pārņem ārvalstu lielie tirdzniecības tīkli. Šādā situācijā Latvijas uzņēmējiem, īpaši jau mazo un vidējo uzņēmumu īpašniekiem, kļūst arvien grūtāk stāties pretī globālā tirgus tendencēm. Tie komersanti, kas kādreiz sevi pieskaitīja vidējo uzņēmumu kategorijai, šobrīd kļūst par mazajiem, jo bieži tiem vairs nav kur realizēt savu produkciju.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация