Šodien pastāv ļoti daudz uzņēmumu, firmu, kuru uzdevums ir –apmierināt patērētāju vajadzības un kuru mērķis ir gūt peļņu. Lai izdzīvotu ‘’tirgū’’ katram uzņēmumam ir jādara viss, lai pircēju skaits paliktu arvien lielāks,lai tas vismaz nesamazinātos.Tātad iet runa par konkurenci, kurā ’’uzvar spēcīgākais’’.
Konkurence- ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu vai organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finansu resursus.Tātad patērētāji konkurē ar patērētājiem, ražotāji-ar ražotājiem.1
Konkurences veidi:1)pilnīgā konkurence, 2)monopols un monopsons, 3)oligopols un oligopsons, 4) monopolistiskā konkurence.
Kritēriji:1)Iespēja ietekmēt tirgu,t.i.,tirgus cenas, par kurām firma realizē savu produkciju,2)Pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū,3)Pircēju skaits tirgū,4)Realizējamās produkcijas veids,5)Nosacījumi iekļūšanai kādā nozarē,6)Ārpuscenas konkurences apmēri.Dažkārt tiek minēts arī septītais kritērijs, t.i.,iespēja saņemt nepieciešamo tirgus un tehnisko informāciju.2
Konkurenci iedala divās lielās grupās:pilnīgā un nepilnīgā konkurence.…