Samazināšanās stadijā samazinās produkta pieprasījums, jo nozarē radies jaudu pārpalikums, saasinās konkurence. To var ietekmēt ārējie mikrovides faktori, kuru analīzei jāpievērš vislielākā vērība. Tirgus samazināšanās stadija parasti nenotiek strauji un vienlaikus visos komponentos. Organizācijai, kas konkurē nozarē ar lēnu attīstības tempu, samazināša¬nās stadijā jāveic pasākumi, kas atbilst tirgus situācijai un pašas iespējām. Ja organizācija spēj darboties šādā stadijā, tai jāizvēlas šāda taktika:
• jāveic fokusēšana, izpētot atbilstošos segmentus;
• jāpiemēro diferencēšana, uzlabojot kvalitāti;
• jādarbojas nepārtraukti un enerģiski, lai mazinātu izmaksas.
Kopumā pastāv tipveida nosacījumi jebkuras nozares attīstības stratēģijai, tai jābalstās uz ekonomisko rādītāju izvērtējumu, kas būtiski ietekmē šīs stra¬tēģijas izstrādi.
Svarīgi, kā organizācija veido un izmanto ražošanas jaudas, jo to pārpali¬kums noved pie cenas un peļņas samazināšanās un otrādi.
Augstas peļņas iespējas piesaista tirgum jaunus konkurentus, nelielas iespējas samazina konkurentu skaitu, jo lielākie meklē citas iespējas.
Organizācija, kas cenšas ātrāk atjaunot produkta asortimentu, samazinot produkta dzīves ciklu, var nokļūt situācijā, kad konkurenti šo procesa periodu izmanto, lai iegūtu priekšrocības tirgū.1
…