Latvijā konkurence tiek definēta, kā divu vai vairāku tirgus dalībnieku sacensība apstākļos, kas liek tiem sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamo preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū. Konkurence ir virzošais spēks, kas liek ikvienam uzņēmējam būt labākam par otru, iegūt patērētāja atzinību un panākt, ka piedāvātais produkts tiek realizēts ātrāk. Tāpēc var uzskatīt, ka konkurence ir labvēlīga pret pircēju un patērētāju, jo tās laikā tiek apmierinātas to vajadzības un vēlmes. Tomēr patērētājs nav vienīgais, kas iegūst no konkurences. Tā noder arī valstij- sociālu jautājumu risināšanā, nozares un tirgus attīstīšanā, cilvēku nodarbinātībā. Tāpēc efektīva konkurence uzskatāma par vērtību, kas nodrošina visas sabiedrības intereses.
Konkurence var būt :
• Efektīva jeb saprātīga
• Asa
• Negodīga
Par negodīgu konkurenci uzskata tādu, kad tiek veidotas negodīgas barjeras, lai izvairītos no jaunu konkurentu parādīšanos. Rezultātā ieguvēji ir barjeru izveidotāji, nevis patērētājs. Barjeras var būt arī tiesiskas, kad valsts ir noteikusi licences darbības uzsākšanai, preču zīmes aizsardzību, uzņēmuma dibināšanas prasības, utt. Valsts var regulēt arī konkurenci starpvalstu līmenī, uzliekot dažādus apgrūtinājumus, vai tieši pretēji- tos samazinot- tādejādi mazinot vai veicinot ārējās konkurences ietekmi uz vietējo tirgu.