Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:589267
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 26.03.2018.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2011–2015 гг.
Фрагмент работы

Samazināšanās stadijā samazinās produkta pieprasījums, jo nozarē radies jaudu pārpalikumus, saasinās konkurence. To var ietekmēt ārējie mikrovides faktori, kuru analīzei jāpievērš vislielākā vērība. Tirgus samazināšanās stadijā parast nenotiek strauji un vienlaikus visos komponentos. Organizācija, cenšoties izmantot jaudas pārpalikumu, samazina cenas, kas savukārt var izraisīt cenu konkurenci. Uzņēmumam jāapsver dilemma – aiziet no tirgus vai turpināt darboties nozarē. Organizācijai, kas konkurē nozarē ar lēnu attīstības tempu, samazināšanās stadijā jāveic pasākumi, kas atbilst tirgus situācijai un pašas iespējām.
Uzņēmuma vadītajam svarīgi izpētīt konkurences iedarbības intensitāti un konkurentu ietekmi tirgū, kuru var iedalīt šādi: monopola; daļēja monopola (oligopola); daļējas konkurences; pilnīgas konkurences.
Monopolstāvoklī organizācija ieguvusi visu tirgu, jo tas ir vienīgais šāda produkta piedāvātājs. Šādam produktam nav nepieciešama īpaša reklāma un pastāv noteikta cena. Organizācija pilnībā pārzina potenciālos konkurentus.
Daļējā monopolstāvoklī (oligopols) tirgu kontrolē atsevišķas lielas organizācijas, kam pieder apmēram 80% tirgus. Būtiska nozīme ir produkta reklāmai. Konkurējošie uzņēmumi cenšas neuzsākt cenu karu, tomēr tas nav izslēgts. Sava produkta noietu panāk ar atsevišķu priekšrocību ieviešanu apkalpošanu, piegādi un labu reklāmu. Informācija ir slēpta. Iekļūšanu tirgū kavē citu dalībnieku izveidotās barjeras.
Daļējas konkurences stāvoklī liels skaits organizāciju piedāvā līdzvērtīgus produktus un katra kontrolē nelielu tirgus daļu un katrai ir ietekme uz cenu politiku.
Pilnīgas konkurences apstākļos uzņēmējdarbībai eksistēt ir visai sarežģīti, jo produkta piedāvātāju ir ļoti daudz, notiek asa cenu cīņa, nevienam nepieder konkrēta tirgus daļa. Pārzināt visus konkurentus nav iespējams, jo tie ir mainīgi, tomēr iegūt informāciju ir visai viegli. Organizācija ienāk tirgū īslaicīgi, realizējot savu produktu par savu cenu.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация