1. Tirgus, saimnieciskās darbības vadības un konkurences attiecību jēdzieni un to saturs.
Konkurences likuma mērķis ir patērētāju aizsardzība un veselīgāku attiecību veidošana tirgū.
2. Tirgus un konkurences attiecību uzraugs (Eiropas Komisija un Konkurences padome)
Konkurences uzraudzība ES mērogā –
• Eiropas Komisija; dalībvalstu konkurences uzraugi; nacionālās tiesas.
o Normatīvais pamats: Decentralizācijas regulas Nr.1/2003 5., 6. un 7.p. un Regula Nr.773/2004 par iepriekšējās piemērošanu.
Nacionālajā mērogā –
• Dalībvalstu konkurences uzraugi; nacionālās tiesas.
o Normatīvais pamats: Konkurences likums (II, II1, VII un VIII nodaļas) un Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likums.
Izveidots Konkurences uzraugu tīkls (ICN), lai dalībvalstu uzraugiem būtu vieglāk.
Ja pārkāpuma rezultātā ir ietekmēs tikai viens (dalībvalsts) tirgus, nevar runāt par konkurences pārkāpumu ES tirgus telpā (sk. KP 17.03.2010. lēmumu Nr.20 par lietas neierosināšanu).
…