-
Kultūras dienasgrāmata
Ulsiks māk tās paņemt un nolikt atpakaļ tā, ka vecāki nemaz nenojauš, ka Ulsiks kaut ko ir aizticis. Ulsiks ir ļoti ziņkārīgs bērns, kā jau visi citi bērni.
Grāmatas autorei ir ļoti interesants rakstīšanas stils. Grāmatas galvenā varone ir meitene, taču tiek saukta par Ulsiku, kas ir vīriešu dzimtē. Tādēļ, runājot par meiteni, tiek teikts “viņš”, lai gan vajadzētu “viņa”. Sākot lasīt grāmatu, bija grūti saprast, par kuru dzimumu ir runa. Tā kā uz grāmatas vāka ir meitene, biju ļoti apjucis. Autore bieži, nodaļai tuvojoties beigām, piemin lietas par nākotni, uzsverot, ka Ulsiks pagaidām to vēl nezina. “Ulsiks vēl daudz ko nezina. Nezina, ka pēc ļoti daudziem gadiem Mārča mamma atdos Ulsika mammai dimantiem rotātas apročpogas, kuras omīte baidījusies glabāt pie sevis”.
Man šī grāmata ļoti patika un aizrāva mani, kā arī ir viegli lasāma. Es saskatīju daudzas līdzības Ulsikam un man, lai gan mēs esam auguši atšķirīgos laikos. Piemēram, klavieru spēlēšana, vasaras kopā ar omi, piedzīvojumi kopā ar draugiem un vēl daudzas citas lietas. Pamanot šīs līdzības, atcerējos savu bērnību. Es ieteiktu izlasīt šo grāmatu sava vecuma cilvēkiem, bērniem un pat pieagušiem cilvēkiem. Grāmata rakstīta salīdzinoši vienkārši, lai vieglāk saprotama bērniem, kā arī burti ir diezgan lieli. Uzrakstīt grāmatu, kas paradzēta visa vecuma cilvēkiem nemaz nav viegli.
Izlasot grāmatu “Deloveja kundze”, rodas savāda pēcgarša, un ir saprotams, kādēļ Virdžīnija Vulfa ir atzīta kā viena no 20.gs. izcilākajām rakstniecēm. Pēc grāmatas pēdējā vāka aizvēršanas ir grūti atgriezties atpakaļ realitātē, jo prātā rosās daudz un dažādas pārdomas par izlasīto: kādēļ tieši tā? Bet grāmatā ir piedomāts pie katra mazākā sīkuma un detaļas. Visam, kas ir aprakstīts, ir savs iemesls un ietekme. Virdžīnija Vulfa ir piedomājusi pie katra vārda. Lasot darbu, ir pamanāma visu notikumu jēga, varoņu rīcības sekas un rezultāti. Nevarētu teikt, ka grāmata ir patīkamu un pārsteidzošu notikumu pilna, jo tajā ir vairāki skumji un mulsinoši brīži, skarbas emocijas un rīcības. Noteikti ieteiktu izlasīt šo grāmatu ikvienam, jo tā tiešām neatsās nevienu vienaldzīgu, liks padomāt arī par savu dzīvi un tās vērtību: vai mēs atrodamies tur, kur bērnībā un jaunībā vēlējāmies būt, vai mēs esam apmierināti ar savu dzīvi.
Pirms biju redzējis šo filmu, nedomāju, ka kāda cilvēka dzīvesstāsts varētu uz mani atstāt tik ļoti lielu iespaidu, kā to izdarīja šī filma. Pēc šīs filmas vēlējos noskatīties visas Kubrika filmas. Kubriks man uz visiem laikiem paliks atmiņā kā ļoti sarežģīts ģēnijs, perfekcionists, kurš nepinās ar cilvēkiem kuri nepiekrita viņa redzējumam. Kaut arī “Kubriks par Kubriku”, manuprāt, nav visaptverošs ieskats viņa dzīvē vai darbā, tas tomēr sniedz jaunu ieskatu viņa skatijumā uz kino un filmu veidošanas procesu. Protams žēl, ka netika analizētas viņa darbības vai teiktas un izvirzītas vairāk hipotēzes par viņa būtību un mērķiem, kas arī bija tas, ko es sākotnēji gaidīju. Bet neskatoties uz to, uzskatu, ka Gregorijs Monro kvalitatīvi izveidojis šīs personības analīzi un noteikti pratis veicināt manu iztēli, kā arī interesanti ieintriģējis.
…
Nesen izlasīju Ingunas Ulas Cepītes grāmatu “Ulsiks”. Grāmata ir biogrāfiski vēsturtisks romāns, paredzēts gan bērniem, gan pieaugušajiem. Autore grāmatu ir sarakstījusi savas vecāsmātes un mātes – Natālijas un Ausmas Derkēvicu – piemiņai. Grāmatas galvenā varone ir pati autore, taču visas grāmatas garumā tiek saukta par Ulsiku. Grāmatā tiek parādīta Ulsika bērnība, kuru Ulsiks pavadīja Rīgā, Baltezerā, Gulbenē un vēl daudz kur citur 20. gadsimta 60.-70. gados. Abi Ulsika vecāki ir koru diriģenti. Ulsikam patīk doties viņiem līdzi uz mēģinājumiem. Vecāku koris bieži dodas izbraukumos uz citām valstīm. Arī Ulsikam ļoti gribas braukt līdzi, taču vecāki viņu atstāj mājās ar omīti. Omīte Ulsikam ir ļoti mīļa. Ja vecāki neņem Ulsiku līdzi nekādos izbraukumos, tad omīte gan aizveda uz Gruziju. Tas bija liels piedzīvojums. Ulsiks pirmo reizi lidoja ar lidmašīnu, lai gan lidojums pagāja kā pa miglu, lielā satraukuma un nelabuma dēļ. Ulsiks bija tikai ar vilcienu uz Pēterburgu braucis, kas bija vienīgais brauciens, kur vecāki tomēr viņu paņēma līdzi. Ar omīti Ulsiks pavada ļoti daudz laika. Vasarā abas kopā dodas uz Balezeru padzīvot. Katru vasaru gan sanāk citā vietā īrēt istabiņu, līdz vienā vasarā rodas iespēja nopirkt dārza mājiņu. Pati mājiņa ir pavisam maziņa, taču dārzs ir fantastisks. Baltezerā Ulsiks iepazīstas ar jauniem draugiem, ar kuriem kopā piedzīvojumu un blēņu netrūkst. Baltezerā varēja dzīvot tikai pa vasaru. Rīgā Ulsikam vairs nebija tik bezrūpīga dzīve kā vasarā. Ulsiks spēlēja klavieres. Tas viņam padevās pat ļoti labi. Tomēr klavieru spēlēšana Ulsikam beidzās, kad patstāvīgi devās uz veikalu un pārāk aizņemta domās par veikala apmeklējumu, iespieda pirkstu durvīs. Pianista karjerai pienāca beigas.Visi ļoti pārdzīvoja, bet ne ļoti ilgi. Pavisam ātri pienāca laiks Ulsikam iet skolā. Jau pirmā skolas diena izraisīja satraukumu un neizpratni. Ulsiks vienmēr bijis Ulsiks, bet skolā nosaukts citā vārdā. Ulsiks pat nezināja, ka viņam ir cits vārds. Skolas laikā Ulsikam ir skolas draugi, vasarā – Baltezera. Lai arī cik labi Ulsiks pavada laiku ar draugiem, mīļākās dienas viņam ir tad, kad mājās var būt viens pats. Tad tiek izpētītas visas interesantās mantas dzīvoklī. Ulsiks māk tās paņemt un nolikt atpakaļ tā, ka vecāki nemaz nenojauš, ka Ulsiks kaut ko ir aizticis. Ulsiks ir ļoti ziņkārīgs bērns, kā jau visi citi bērni. Grāmatas autorei ir ļoti interesants rakstīšanas stils. Grāmatas galvenā varone ir meitene, taču tiek saukta par Ulsiku, kas ir vīriešu dzimtē. Tādēļ, runājot par meiteni, tiek teikts “viņš”, lai gan vajadzētu “viņa”. Sākot lasīt grāmatu, bija grūti saprast, par kuru dzimumu ir runa. Tā kā uz grāmatas vāka ir meitene, biju ļoti apjucis. Autore bieži, nodaļai tuvojoties beigām, piemin lietas par nākotni, uzsverot, ka Ulsiks pagaidām to vēl nezina. “Ulsiks vēl daudz ko nezina. ka pēc ļoti daudziem gadiem Mārča mamma atdos Ulsika mammai dimantiem rotātas apročpogas, kuras omīte baidījusies glabāt pie sevis”.
Aplūkots: 1.Grāmata “Ulsiks”. 2.Grāmata “Deloveja kundze”. 3.Filma “Kubriks par Kubriku” 4.Dzejas dienas 2020 5.Filma “Sarkanais mežš”.
- Ernsta Kasīrera darbs "Apcerējums par cilvēku”
- Kultūras dienasgrāmata
- Palīgs dažādu sacerējumu un apcerējumu rakstīšanā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Palīgs dažādu sacerējumu un apcerējumu rakstīšanā
Конспект для средней школы63
-
Ernsta Kasīrera darbs "Apcerējums par cilvēku”
Конспект для средней школы12
-
Kultūras stili
Конспект для средней школы2
-
Gundegas Salas romāna "Pārraudzes dienasgrāmata" analīze
Конспект для средней школы5
-
Pasaules kultūra
Конспект для средней школы21