4. Kvalitātes vadības sistēmas attīstības plāni.
Latvijā aizvien vairāk uzņēmumu savā stratēģiskajā attīstībā lielāku uzmanību pievērš kvalitātes vadības sistēmas izstrādes un ieviešanas jautājumiem. Galvenais valsts uzdevums ir nodrošināt stabilu tiesisko un administratīvo bāzi uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai, it īpaši par starptautisko konkurētspēju. Runājot par praktiskiem kvalitātes vadības sistēmas aspektiem, tā ir absolūti nepieciešama patērētāju pārliecināšanai par uzņēmuma ražojumu un pakalpojumu izcilību. Kvalitāte ir garantija tam, ka patērētāji atgriezīsies pie jums atkal un atkal. Kvalitātes vadības sistēma ir pielietojama ne tikai uzņēmējdarbībā, bet visa veida organizācijās - arī valdības iestādēs un bezpeļņas organizācijās, turklāt tā attiecas ne tikai uz produkciju, bet arī uz pakalpojumiem. Tāpēc Kvalitātes vadības sistēmu var ieviest jebkurš uzņēmums, arī tāds, kas nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu. Neskatoties uz vairākiem noliedzējiem, ISO 9000 sērijas standarti nekur nepazudīs. Daudzi uzņēmumi, kas tiecas pēc “pasaules klases” kvalitātes tagad saprot, ka tiem vispirms ir jānodrošina pamati efektīvai vadības sistēmai. Lielākā daļa uzņēmumu, kuri ir ieviesuši KVS, atzīst, ka ISO 9000 nav tikai kārtējais “modes kliedziens” ar kvalitāti saistītos jautājumos. ISO 9000 un līdzīgie standarti, mūsdienās arvien straujāk kļūst par līdzekli, kas virza un satur kopā pasaules ekonomiku. Ir daudz diskusiju par trešās puses sertifikācijas lietderību, standartu interpretāciju, kā arī rūpniecībai specifisku ISO 9000 sērijas standartu piemērošanu. Caur ISO 9000 ir izveidojusies jauna pasaules tirgus apmaiņas valoda. Tas izmaina veidu, kā uzņēmumi plāno biznesa stratēģiju un kā tie izmanto savus resursus. Tūkstošiem uzņēmumu visā pasaulē ir sasnieguši ISO 9000 un Lai šo kustību apstādinātu, būtu jāpieliek ārkārtīgi lielas pūles. Jo īpaši tādēļ, ka jaunā ISO 9000 standarta versija ir daudz vieglāk uztverama, saprotamāka un izveidota kā vadlīnijas visaptverošās kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai uzņēmumos.
5. Kvalitātes audits.
Audits – atbilstības pārbaude. Iekšējais audits: ir neatkarīga, objektīva pārliecības radīšana un konstatēšana, lai uzlobotu organizācijas darbību un papildinātu tas vertību, Tas palīdz organizacijai sasniegt tas mērķus, ieviešot sistemātisku, disciplinētu peeju, lai novertētu un paaugstinātu riska vadības, kontroles un kooperatīvās varas procesu rezultativitāti. Funkcionals līdzeklis ar kura palīdzību organizācijas izpildvara saņem apstiprinājumu no iekšējiem avotiem, ka procesi par kuriem viņi ir atbildīgi darbojas veidā, kas samazina iekrapšanas iespējamību.To veic, lai pārliecinātos vai personāls izpilda visas dokumentētās prasības un vai kvalitātes sistēma ir efektīva. Iekšejo auditu veic organizācijas izveidoti neatkarīga novertēšanas struktūra. Iekšējā audita dienesti parasti ir padoti tās organizācijas vadītājiem, , kuras ietvaros tie izveidoti, taču tiem jābūt cik vien tas iespējams funkcionāli un oganizatoriski neatkarīgiem savas likumdošanas bazes ietvaros. Auditors: persona, kurai ir attiecīgā kvalifikācija kvalitātes auditu veikšanai. Merķi: Uzraudzīt un pārliecināt izpildvaru par kontroles piemerotību; konsultēt izpildvaru par līdzsvaru starp risku un kontroli; palīdzēt izpildvarai; efektīvi izmantot resursu’ aizsargāt kapitālu; novertēt izpildvaras informācijas uzticamību un precizitāti; nodrosināt attīstību apstiprinātajai kārtībai, notekumiem, likumiem; nodrošināt neatkarīgas konsultācijas un kontroles problēmas risinājumus. Rezultāts : darbības neatkarīgs vērtējums; izvērtē dokumentāciju, kas attiecas uz auditējuma darbību; rosina korektīvo darbību; palīdz identificēt uzlabojama iespējas; palīdz identificēt riska faktorus; uztur līmenī kval.sistēmu. Norites posmi:1. Audita gada plāna izstrāde (gada sākumā). 2Konkrētā audita programmas iztrādāšana: kritēriju noteikšana; programmas saskaņošana ar auditējamo. 3.Audota veikšana. 4. Uzraudzības audits: norises laika saskaņošana ar auditējamo; audita ziņojuma izstrādāšana. 5.audita nobeigums. 6. Audita gada plāna izstrādāšana.Norise:1. Dokumentācijas atbilstības kontrole. 2.intervijas, pierakstu pārbaude, pārliecināšanas vai darbinieki izprot un ievēro dokumntācijas prasības. Veidi: 1.Iekšējais(ir neatkarīga, objektīva pārliecības radīšana un konstatēšana, lai uzlobotu organizācijas darbību un papildinātu tas vertību) un ārējais audits(ir neatkarīgo, licencēto organizāciju pārstāvju pieaicināšana uzņēmuma finansu rādītāju novērtēšanai ar mērķi izvērtēt uzņēmuma rentabilitāti un maksātspēju) 2.Audits ar atīstības prasībām(ietver sevī notektu uzņēmuma finansu un saimnieciskās darbības analīzi ar mērķi noteikt to atbilstību notektiem likumiem)3.Finansu pārskatu (ietver dinansu pārskatu pārbaudi ar mērķi izdarīt slēdzienu par atbilstību notektiem kritērijiem un grāmatvedības uzskaites likumiem) un speciālais audits.(uzņēmuma saimnieciskās darbībass noteikto jautajumu pārbaude ar mērķi apstirināt vadītāju sarbības likumību un parbaudīt nodokļu pārskatus u.c. pārskatu likumību) 4. Obligatais (tiek veikts gadījumos, kurus nosaka likumdošana)un iniciatīvas audits(tiek veikts pēc užēmuma iniciatīvas un uz līguma pamata ar auditorfirmu)5.Pirmraizējais (veic pirmo reizi)un saskaņotais(veic atkārtoti un tas balstās uz zināšanām par klientu un tā grāmatvedības uzskaites pozitīvajam un negatīvajām pusēm) audits. 6.Apstirinošais audits(pamatojas uz kādu notektu elementu ticamības atbilstību)7.Sistemātiskais audits (eksperīze pamatojoties uz uzņemuma iekšējās kontroles sistemas analīzi)8.Audits, kas balstas uz risku(pastiprināta parbaude, kura tiek veikta, kur ir lielakais risks, tādejādi atviegolot auditu) Auditus iedala:Visparējais audits; banku audits; apdrošināsanas uadits; biržas audits; ārpus budžeta audits; investīciju audits.
6. Kvalitātes sistēmas dertifikācija un pilnveidošana.
Kvalitātes sistēmas sertifikācija ir brīvprātīgs process, kas pēc uzņēmuma pieprasījuma nodrošina ārējas organizācijas apstiprinājumu sistēmas ieviešanai un darbībai. Sertifikāciju veic starptautiski atzītas un akreditētas sertifikācijas iestādes, izsniedzot kvalitātes sistēmas sertifikātu. Uzņēmumi, kas ieviesuši kvalitātes sistēmas sertifikātu, sertifikāciju var izmantot kā rezultātu apliecinājumu sasniegtajiem darbības uzlabojumiem. ISO 9001:2000 Kvalitātes vadības sistēmu sertifikācija sniedz iespēju demonstrēt savu atbildību kvalitātes un klienta prasību izpildē, kā arī nepārtraukti pilnveidot kvalitātes sistēmu darbību un integrēt mūsdienu pasaules nemitīgās izmaiņas.
…
MIKROEKONOMIKA UN MAKROEKONOMIKA 1.Ražošanas resursu ierobežotības problēmas un vajadzību apmierināšanas iespējas. 2.Cenu pieprasījuma elastība, elastību ietekmējošie faktori un saistība ar uzņēmuma ieņēmumiem. 3.Uzņēmuma izmaksas, izmaksu veidi un samazināšanas iespējas. 4.Konkurences būtība, veidi (pilnīga, nepilnīga) un loma mūsdienu tirgus ekonomikā. 5.Ekonomiskais cikls, to ietekmējošie faktori un cikla fāzes. Cikla izpausmes dažādās tautsaimniecības nozarēs. 6.Bezdarbs, bezdarba veidi, cēloņi un sociāli ekonomiskās sekas. Valsts pretinflācijas politika. 7.Inflācija, inflācijas veidi un sociāli ekonomiskās sekas. Valsts pretinflācijas politika. 8.Valsts budžets, tā ieņēmumi un izdevumi. Budžeta deficīts un valsts fiskālā politika. 9.Naudas būtība. Naudas pieprasījuma un piedāvājuma regulēšana. Monetārā politika. 10.Valsts ekonomiskās izaugsmes pamatrādītāji un galvenie faktori. 11.Starptautiskās tirdzniecības nepieciešamība un priekšrocības. Ārējās tirdzniecības politika. FINANSES 1.Mūsdienu finansu krīze, krīzes galvenie cēloņi un sekas. Pasaules finansu krīzes izraisītās izmaiņas Latvijas finansu sfērā un valsts regulējošā loma. 2.Finašu instrumenti un to izmantošana ekonomikas valstiskajā regulēšana mikro un makro līmenī. 3.Valsts finansu politikas būtība, tās darbība inflācijas apstākļos BANKAS 1.Banku sistēma. Centrālās bankas loma. Komercbanku aktīvās un pasīvās operācijas (paskaidrot ar piemēriem). 2.Kredīta būtība, veidi un loma ekonomikā (uzņēmējdarbībā). Maksa par kredītu 3.Komercbanku likviditāte. Likviditātes uzturēšana. VIDES EKONOMIKA 1.Mūsdienu globālās ekoloģijas problēmas, to raksturojums. 2.Vides aizsardzības nepieciešamība. Vides aizsardzības politika, tās veidošana un finansēšana. 3.Vides aizsardzības valstiska regulēšana. GRĀMATVEDĪBA 1.Kā notiek uzņēmuma īpašuma un finansu saistību inventarizācija? 2.Kas ir uzņēmuma grāmatvedības atskaite un kāda ir tās sastādīšanas kārtība? 3.Latvijas grāmatvedības uzskaites standartu nozīme. Raksturojiet spēkā esošos standartus. UZŅĒMĒJDARBĪBA 1.Uzņēmējdarbības jēdziens un ekonomiskās aktivitātes veidi. Saimniekošana kā ekonomiskās aktivitātes veids. 2.Uzņēmējdarbības būtība un veidi. Uzņēmējdarbība kā saimniekošanas metode un īpašs ekonomiskās domāšanas tips. 3.Uzņēmējdarbības vide un telpa. Uzņēmējdarbības vides veidošana Latvijā. 4.Biznesa plāns. Biznesa plāna funkcijas un struktūra. KOMERCTIESĪBAS 1.Komersantu veidi, kuri tiek reģistrēti LR teritorijā 2.Prokūras un parastās komercpilnvaras nozīme komersantu darbībā 3.Komersantu apvienošana, kā uzņēmuma izeja no krīzes. 4.Kapitālsabiedrības vadības struktūra un tās nozīme. 5.Kapitālsabiedrības dibināšanas priekšrocības, salīdzinājumā ar personālsabiedrībām. DARBA TIESĪBAS 1.Darba tiesisko attiecību dibināšanas nozīme. 2.Darba līgums, kā dokuments, kas regulē darba tiesiskās attiecības. 3.Darba koplīguma nozīme darba tiesiskajās attiecības. 4.Nelikumisko darba tiesisko attiecību uzteikuma sekas 5.Darba samaksa, kā darba attiecību motivācija. MĀRKETINGS 1.Mārketinga mūsdienu koncepcija. 2..Mārketinga iekšējā un ārējā vide. 3.Pircēja vajadzības un viņa uzvedība. 4..Tirgus iespēju analīze. 5.Firmas cenu politika. 6.Firmas cenu politika. 7.Firmas noieta politika. 8.Preču virzīšanas politika. 9.Mārketinga vadība. STRATĒĢISKAIS MENEDŽMENTS 1.Stratēģiskā menedžmenta process. Trīs stratēģijas plāna uzdevumi 2.Stratēģija un konkurētspējīga priekšrocība. 3.Stratēģiju pielāgošana kompānijas situācijai 4.Diversificēto kompāniju stratēģiskā analīze.5.Stratēģijas pielietojums: galvenās kompetences, reinžinīrings un struktūra, kultūra un līderisms EIROPAS EKONOMISKĀ INTEGRĀCIJA 1.Kā darbojas Eiropas Savienība? 2.Vienotais tirgus. Ekonomikas un monetārā savienība un eiro 3.Eiropas Savienības nozīme pasaules arēnā PERSONĀLA VADĪBA 1.Personāla vadības būtība. 2.Personālā saimniecības organizācija – ir vispusīga, ekonomiski orientēta personāla funkcijas izpilde uzņēmumā. 3.Personāla pārvalde 4.Personāla saimniecības organizatoriskā struktūra 5.Personāla plānošana. 6.Darba vietas analīze. 7.Personāla meklēšana 8.Personāla izvēle 9.Pieņemšana darbā. 10.Personāla iesaiste. 11.Personāla novērtēšana. 12.Personāla attīstīšana. 13.Personāla atalgošanas pamatprincipi VISPĀRĒJĀS KVALITĀTES MENEDŽMENTS 1.Kvalitātes izpratne. 2.Kvalitātes principi un tehnoloģijas 3.Kvalitātes nodrošināšanas sistēma. ISO 9000 sērijas standarti. 4.Kvalitātes vadības sistēmas attīstības plāns 5.Kvalitātes audits 6.Kvalitātes sistēmas sertifikācija un pilnveidošana 7.Kvalitātes izmaksas
- Kvalifikācijas eksāmena jautājumi un atbildes
- Projektu vadīšanas eksāmena jautājumi un atbildes
- Valsts eksāmena jautājumi un atbildes mikroekonomikā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Valsts eksāmena jautājumi un atbildes mikroekonomikā
Конспект для университета48
-
Projektu vadīšanas eksāmena jautājumi un atbildes
Конспект для университета48
-
Eksāmena jautājumi un atbildes menedžmentā
Конспект для университета50
-
Makroekonomikas eksāmena jautājumi un atbildes
Конспект для университета5
-
Eksāmena jautājumi un atbildes finanšu tiesībās
Конспект для университета20