Saskaņā ar ISO 9000:2000 kvalitāte = produktos, sistēmās vai procesos iemiesoto raksturlielumu spēja apmierināt klientu un citu ieinteresēto pušu prasības. Tirgus izpratnē kvalitāte = tad, kad atgriežas klients, nevis prece jeb kvalitāte ir: * atbilstība noteiktām prasībām,*atbilstība lietošanai* klientu vajadzību izpilde
Kvalitātes jēdziens 20. gs otrajā pusē sakarā ar konkurences pastiprināšanos ir ieņēmis īpašu vietu. Šobrīd patērētājs kļuvis prasīgāks un izvēlīgāks. Tādēļ uzņēmumi cenšas pilnveidot iekšējās un ārējās norises visās sfērās, kvalitāti vadot un nevis veicot pastāvīgas inspekcijas. Kvalitāte nav tikai konkrēta produkta gala īpašība, bet process, kas aptver norises visdažādākajās formās, visos iespējamos līmeņos un virzībā uz pilnveidošanu.
2.Vēsturiskie etapi
Sakarā ar konkurences pastiprināšanos 20.gs 60.gados sāka veidoties organizatoriskie veidojumi ar sistēmu pieeju (tiek vērtēti ražotāji). Šajā laikā kvalitātes jēdziens ieņēma īpašu vietu, līdz ar to tam sekoja 1970 Kvalitātes nodrošināšana (atbilstība prasībām, standartiem), 1980 VKP/TQM (...+ vērā tiek ņemtas klientu prasības), un visbeidzot arī 1990 izcila uzņēmējdarbība (kvalitātes nodrošināšana + TQM).
Kvalitātes attīstības robežstabi 1970 Produkta kvalitāte, 1980 Procesu kvalitāte 1990-2000 Pārvaldības sistēmas, izcila uzņēmējdarbība, orientācija uz klientu, orientācija uz pakalpojumu, fokusēšanās uz klientu, vērtību pārvaldība, zināšanu pārvaldība, personāla veselības un drošības pārvaldība, vides pārvaldība…