Lai savu laiku plānotu efektīvi, menedžerim jāizvirza sev specifiski mērķi un jānosaka to izpildes laiks. Ja menedžerim ir grūtības uzsākt darbu pie kāda projekta, viņš var noteikt laiku, kad darbs vismaz jāuzsāk. Tādā veidā projekts vismaz būs iesākts, tad pat var izrādīties, ka šo uzdevumu var ātri pabeigt.
Ja organizācijas darbības regulēšanai vadītājam jāpieņem daudz lēmumu, tas liecina, ka šī sistēma ir slikti organizēta un darbojas avārijas režīmā. Jārūpējas, lai darbs ar lēmumiem būtu kvalitatīvs. Šajā sarakstā ir lietderīgi panākt, lai:
- Samazinātos pieņemamo lēmumu skaits, lai tas būtu iespējami minimāls, tiktu pieņemti tikai tiešām nepieciešami lēmumi;
- Tiktu uzlabots lēmuma sagatavošanas darbs, visiem lēmumiem būtu jāizstrādā varianti;
- Katrs pieņemtais lēmums tiktu izpildīts;
- Katrs lēmums un tā izpilde tiktu vērtēta – uzslava vai nopēlums;
- Vispusīgi analizēti visi ar lēmuma izpildi saistītie procesi (komplektācija, sistemātiskums), ievērota pakāpenība, secība, termiņi, lēmuma izpildes organizēšana un koriģēšana;
- Precīzāk tiktu veidotas un ievērotas izpildes organizētāju un izpildītāju intereses.
Lai uzlabotu lēmuma izstrādi, ir lietojamas arī dažas papildus metodes. Efektīvs paņēmiens ir sadalīt problēmu mazākās daļiņās jeb lēmuma pieņemšana pēc kritērijiem. Tādā veidā lēmuma veidotājs nav pārslogots ar lielu daudzumu apstrādājamās informācijas.
…