Preču kustība – tā ir sistemātiska lēmumu pieņemšana par preču būtisku pārvietošanu, īpašuma tiesību nodošanu no ražotāja galējam patērētājam, ietver sevī preču uzglabāšanu, transportēšanu, darījumu slēgšanu.
Daudzu firmu mērķis ir nodrošināt vajadzīgās preces īstā laikā un vietā ar minimālām izmaksām. Diemžēl neviena no preču kustības sistēmām nespēj vienlaicīgi nodrošināt maksimālus pakalpojumus klientam un līdz minimumam samazināt izmaksas.
Piemēram:
Lai samazinātu līdz minimumam izmaksas, preču nosūtīšanas nodaļa izmanto lētus konteinerus. Rezultātā liela daļa preces pa ceļam tiek sabojāta, kas izraisa neapmierinātību patērētājos;
Nolemj neveidot lielus preču krājumus, lai samazinātu līdzekļu ieguldīšanu to uzturēšanai. Līdz ar to pieaug neizpildīto pasūtījumu skaits.
Veidojot preču kustības sistēmu, jāņem vērā klientu prasības attiecībā uz konkurentu piedāvājumiem.
Patērētāju interesē:
1) Savlaicīga preču piegāde;
2) Piegādātāja gatavība apmierināt klienta ārkārtējās vajadzības
3) Akurāta apiešanās ar preci iekraušanas un izkraušanas darbos;
4) Piegādātāja gatavība pieņemt preces atpakaļ ar defektiem un aizstāt tās ar citām;
5) Piegādātāja gatavība veidot preču un materiālu krājumus klienta interesēs.
Preču kustību var iedalīt trīs posmos:
Pasūtījuma apstrāde;
Preču uzglabāšana noliktavā;
Preču krājumu pastāvīga uzturēšana.
Tālāk raksturošu sīkāk katru no šiem posmiem:
1) Pasūtījuma apstrāde
…