Informācijas sistēma ir cilvēku, darbību un resursu kopums, kas vāc, apkopo, analizē, apstrādā, nosūta un uzkrāj uzņēmumam nepieciešamo informāciju. 1
Problēmas precīza formulēšana. Pamatojoties uz savākto informāciju, problēma jāformulē precīzi un reāli. Menedžera vai organizācijas rīcībā ir ierobežoti resursi, taču daudzu problēmu cēloņi meklējami ārpus organizācijas. Līdz ar to arī lēmumu pieņemšanas iespējas ir ierobežotas. Menedžerim precīzi jānosaka ierobežojumi (ko viņi var, ko nevar) un tikai pēc tam jāpāriet uz nākamo lēmumu pieņemšanas posmu (alternatīvu izstrāde).
Pieņemot, ka mērķis ir zināms un problēma ir precīzi formulēta, var uzsākt dzīvotspējīgu alternatīvu izstrādi. Gandrīz vienmēr katram darbības virzienam ir alternatīvas. Ja tiek uzskatīts, ka ir tikai viens veids, kā sasniegt mērķi, tas var būt arī sliktākais. Ja var domāt tikai par vienu darbības virzienu, tad ir skaidrs, ka nav pietiekami domāts.
Spēja izstrādāt alternatīvas bieži ir tikpat svarīga, kā noteikt efektīvāko no tām. No otras puses, radoša izdoma, pētījumi un veselais saprāts bieži vien var atklāt tik daudz alternatīvu, ka visas nevar pat adekvāti novērtēt. Šādā situācijā menedžerim ir nepieciešama palīdzība un, izvēloties labāko alternatīvu, tā ir ierobežojošie un stratēģiskie faktori.
Ja piemērotas alternatīvas ir atrastas, nākošajā posmā tās ir jānovērtē un jāizvēlas viena, mērķa sasniegšanai vispiemērotākā. Tas ir galīgā lēmuma pieņemšanas svarīgs posms, lai gan lēmumu var pieņemt arī citos posmos.…