Novērtēšana: Analizēt noteikto mērķu un uzdevumu sasniegšanas procesu. Tas tiek darīts īsāku termiņu, mēnešu, ceturkšņu vai gada garumā. Novērtējums sniedz atgriezenisko saiti par to vai plāni ir sasniegti, kā arī iemeslus veiksmēm un neveiksmēm. Novērtēšanai ir jāsniedz arī norādes par programmas nākotnes mērķiem un uzdevumiem.
Kontroles pasākumi nodrošina pārvaldes sistēmas darbību, veicina komunikāciju un uzlabojumus, kā arī ļauj novērtēt pozicionēšanas un darbības spējas. Ir vairāki rādītāji, kas ļauj novērtēt pakalpojumu kvalitāti visā piegādes ķēdē. Tie ietver laiku, apjomu, pakalpojumu kvalitāti un izmaksas, tomēr nav viens konkrēts rādītājs, kas ļautu novērtēt visu šo rādītāju pārvaldību, tāpēc šie rādītāji ir jālieto kombinēti. Izpildi piegādes ķēdē ir jāmēra regulāri, pastāvīgi un sistemātiski. Uzraudzībai ir jābūt galvenajam darbības elementam loģistikas pakalpojumu procesā. Faktiskie darbības rezultāti ir jāsalīdzina ar izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem, kas nosaka pakalpojumu līmeni kādu uzņēmums cenšas sasniegt.
Novērtēšana un kontrole ir galvenās sastāvdaļas efektīvā loģistikas procesā. Kopā tās nodrošina pārvaldības instrumentus, kas nepieciešami, lai novērtētu organizācijas spējas, kas nodrošina pareizos produktus vai pakalpojumus, īstajā vietā, īstajā laikā, par atbilstošu cenu, ko noteikusi organizācija. Kā arī ļauj identificēt piegādes ķēdē radušās problēmas, lai varētu atrast risinājumus to labošanai.
…