Pieredzes paplašināšana
1. Skolotāja aicina skolēnus dalīties ar pieredzi, kādu citu tautu svētki viņiem ir zināmi, kur cilvēki velk maskas. Skolēni aizpilda darba lapu, pārrunā kopīgo starp nosauktajiem svētkiem.
2. Skolotāja jautā skolēniem, kas būtu nozīmīgs jānoskaidro, lai varētu par Meteņiem pastāstīt kādam citam. Iepazīstas ar izdalītajām grāmatām, apskata pieejamo informāciju, pārrunā uzzināto, noskaidro, kāpēc budēļi lielās Meteņos un kā notiek lielīšanās.
3. Skolotāja nolasa (parāda uz interaktīvās tāfeles) P. Brūvera dzejoli Kur? Jautā, kas ir kopīgs šim dzejolim ar budēļu lielīšanos. Skolotāja aicina skolēnus izdomāt kāda varētu būt budēļu lielīšanās Meteņos, izmantojot īpašības vārdus vispārākajā pakāpē.
4. Skolotāja aicina skolēnus izmantot izdomāto lielīšanos, lai to ietvertu prezentācijā, kuru izveidos, lai nosūtītu savam draugam ārzemēs. Skolēni tiek sadalīti grupās (4 – 5), vadoties pēc norādītajiem kritērijiem, skolēni veido prezentāciju par Meteņiem. Meklē informāciju grāmatās un/vai internetā, zīmē, izgriež un pielīmē attēlus, izvēlas un ieraksta prezentācijā faktus par Meteņiem, budēļu lielīšanos – izdomā un uzraksta 3 teikumus ar īpašības vārdiem vispārākajā pakāpē.
Refleksija
1. Skolēni prezentē savu darbu klasesbiedriem, skolēni dalās, kas viņiem vislabāk patika no tā, ko uzzināja par Meteņiem, ko viņi jau zināja un ko nē, ko vēlētos izmēģināt paši.
2. Izliek savas prezentācijas skolā pie sienas stenda/ nofotografē savu darbu, lai varētu aizsūtīt kādam savam draugam ārzemēs.
…