Mācīšanās stili un indivīdu tipi
I Doktrīnā pastāv vairākas teorijas par cilvēka mācīšanās stiliem, zināmākās no kurām ir: A.Gregorka mācīšanās stilu teorija (Anthony Gregorc’s Model), kas balstās uz atšķirīgās cilvēku uztveres pastāvēšanu un šīs uztveres izpēti, kā arī Sadberī teorija (Sudbury model of Democratic Education), kuras pamatā ir uzskats, ka katra persona ir unikāla ar unikālu mācīšanās stilu un uztveršanas gaitu, kas spēj ne tikai iemācīties, bet gūt arī panākumus.
Šī pētījuma ietvaros tiks apskatīta Kolba teorija (Colb’s Model), kuras pamatā ir diferenciācija starp informācijas veidiem, kurus indivīds apgūst labāk nekā citus, un attiecīgo reakciju, saņemot šo te konkrēto informāciju. Tādēļ, lai noskaidrotu indivīda mācīšanās stilu, kā šīs izpētes atskaites punkti tiek izvirzīti divi sekojoši izziņas rādītāji – pirmkārt, tā ir informācijas vākšana, proti, konkrētā pieredze tiek pretstatīta abstraktai konceptualizācijai, kā arī tā ir reakcija uz informāciju, kad refleksu novērojumi tiek pretstatīti aktīvai eksperimentēšanai.
Konkrētā pieredze (concrete experience) – ir mācīšanās stila kategorija, kuras ietvaros, uzņemot informāciju un iegūstot zināšanas, persona izmanto savu pieredzi. Turklāt šī pieredze galvenokārt ir balstīta uz izjūtām. Šādas personas parasti ir orientētas uz cilvēkiem un uzskata, ka teorijas apguve nav īstais ceļš, tādēļ tās katru situāciju grib uzskatīt par īpašu. Šīs kategorijas pārstāvjus var klasificēt kā personas, kuru psiholoģisko tipu ietekmē emocionalitāte.…