Ikdienā sastopamies ar dažādiem notikumiem un parādībām, kas var gan tieši, gan netieši ietekmēt ikdienu. Laika gaitā esam pieraduši citus dzīves notikumus uztvert kā pašsaprotamas lietas, savukārt citiem gatavojamies nopietni- ievācam informāciju, izglītojamies, izmēģinam. Ar situācijām, kad mums ir jāizvērtē vide un iespējamie notikumi, cilvēks sastopas jau izglītības iestādēs, kur ir pirmais pārbaudījums ir vienaudžu iepazīšana (kurš no šiem sportā varētu būt ātrāks par mani, kura meitene ir smukāka par mani), referātu veidošana un prakses darbu, un diplomdarbu veidošana. Nākamais solis,kad ir jāvērtē, gan cilvēki, gan apkārtējā vide ir, kad dodamies darba meklējumos, kad cilvēks izveido savu vēlmju loku un piedāvā sevi darba devējam vai pats kļūst par darba devēju.
Nereti šādi ikdienas mazie pētījumi dod pamatu tādiem pētījumiem, kas ir saistīti ar uzņēmējdarbību, kā, piemēram, izvērtēt iegūstamo informāciju par iespējamo darbības vidi un patērētāju šajā vidē, kā arī informāciju par konkurentiem un to iespējamo ietekmi uz iespējamo uzņēmējdarbību. Tādēļ ir ļoti svarīgi izprast, kas ir mārketinga informācijas sistēma, jo tā ir ļoti cieši saistīta ar informāciju, ar pētījumu kā tādu, kā arī izprast konkurences monitoringu, kas ir ļoti cieši saisīts ar konkurenci.