Tūrisma piedāvājumam jābūt saskaņā ar tūrisma pieprasījumu.
Tūrisma piedāvājums ir tāda ekonomiska kategorija, kas raksturo piedāvāto tūrisma produktu noieta tirgū.
1.Lauku tūrisms ir viens no uzņēmējdarbības veidiem, kas spēj attīstīt un dažādot saimniekošanu lauku teritorijās, ka arī lauku tūrisms dod lielu ieguldījumu lauku attīstībā, veicinot ekonomisko aktivitāti, palielinot nodarbinātību un uzlabojot infrastruktūras stāvokli laukos.
2. Apkalpoto cilvēku skaits Latvijas lauku tūrisma mītnēs katru gadu aug, kas liecina par lauku tūrisma nozares strauju attīstību. 2011. gadā salīdzinājumā ar 2010. gadu pieaugums sasniedza 7.2% (3618 cilv.). 2012. gadā salīdzinājuma ar 2011. gadu pieaugums sasniedza 8.5% (4701 cilv.), bet salīdzinot ar 2010. gadu – 15.1% (8319 cilv.). Lauku tūrisma nozare Latvijā stabili turas tūrisma pakalpojumu tirgū, nepārtraukti attīstās un piesaista patērētājus. Statistikas rādītāji liecina par to, ka lauku tūrisms Latvijā ir perspektīva nozare, uz kuru aug pieprasījums.
3.Lielākā daļa lauku tūrisma mītņu ir koncentrējušās Vidzemes reģionā – 228 uzņēmumi. Kurzemes reģionā tiek izvietotas 145 lauku tūrisma mītnes, Zemgales – 60 un Latgales - 50 mītnes. No visām lauku tūrisma mītnēm Latvijā aptuveni 45.8% ir viesu mājas, 32.7% - brīvdienu mājas, 12.0 % - lauku mājas un 9.5% - kempingi. Viesu māja ir visizplātītākais lauku tūrisma mītņu veids Latvijā.
4.Latgalē lielākā daļa lauku tūrisma uzņēmumu ir viesu mājas - 38% (19), brīvdienu mājas - 38% (19) un lauku mājas - 16% (8). Kempingu Latgalē ir pavisam maz, tikai 4 uzņēmumi, kas sastāda 8% no visām Latgales lauku tūrisma mītnēm. Visizplātītākie lauku tūrisma veidi Latgalē ir viesu māja un brīvdienu māja.
…