Ievads
Katrs uzņēmums savas darbības sākumā izvērtē potenciālās iespējas veiksmīgi darboties tirgū, tiek izvēlēts darbības virziens, noteikti uzņēmuma mērķi, tiek veikti dažādi pētījumi, kas pierāda, ka uzņēmuma produkts atradīs savu mērķauditoriju.
Izveidojot uzņēmumu tālāk jādomā par produkta virzīšanu tirgū, par produkta pozicionējuma, par uzņēmuma mārketinga iespējām. Uzņēmums savus mērķus piemēro mārketinga komunikācijām. Katrā pirkšanas procesa posmā mārketinga speciālistiem ir konkrēts mērķis, kas atbilst tieši konkrētajam posmam.
Tālākais ir noteikt dažādus uzņēmuma mārketinga mērķus, šo tematu arī apskatīšu referātā. Aprakstīšu visus iespējamos komunikācijas mērķus, kā arī papildināšu tos ar piemēriem.
Vispirms mārketinga speciālisti nosaka mērķgrupu un pēc pircēju pirkšanas modelēšanas var jau izvirzīt konkrētus mārketinga komunikāciju mērķus.
Galvenais mārketinga komunikācijas mērķis ir vēlamās pircēju rīcības tirgū panākšana katrā pirkšanas procesa posmā. Bet mārketinga komunikāciju procesā tiek izvirzīti vēl citi mērķi, kas veicina galvenā mērķa īstenošanos.
Katrā pirkšanas procesa posmā mārketinga speciālistiem ir konkrēts mērķis, kas atbilst tieši konkrētajam posmam.
Produkta pirkšanas procesa posmi un šo posmu mārketinga mērķi.
Pirmajā pirkšanas procesā posmā – vajadzību rašanās – komunikācijas mērķis ir pircēju vajadzību atzīšana un motivācija apmierināt šo vajadzību, iegādājoties noteiktu produktu, produkta marku.
…