Jebkurai organizācijai, kas klientiem pārdod produktus vai pakalpojumus ir nepieciešams mārketinga plāns.
Atkarībā no organizācijas izmēra un struktūras sarežģītības, mārketinga plāns var būt tikai dažu lappušu garumā vai kopā ar pielikumiem turpināties 100 lappušu garumā.
Tomēr pat lielākajās un sarežģītākajās organizācijās pamata mārketinga plānam jābūt skaidram, kodolīgam, formulējot vairākus pamata stratēģiskos soļus, ko organizācija plāno veikt.
Šī darba iecere ir sniegt lasītājam pamatzināšanas, kā veidot mārketinga plānus un apskatīt tādas tēmas kā:
kādas ir mārketinga plāna funkcijas;
kā veidot mārketinga plāna struktūru un kādus jautājumus tajā jāapskata;
kā sākt.
Mārketinga plāna funkcijas
Mārketinga plāns ir dokuments – mārketinga plānošanas procesa svarīga sastāvdaļa. Formāls mārketinga plānošanas process paredz lēmumu pieņemšanas struktūru un nosacījumus. Tas tiek formulēts rakstītā plānā, ko parasti sagatavo reizi gadā vai gatavojot jaunu mārketinga iniciatīvu, kas prasa budžeta un/vai iekšējo resursu investīcijas.
Mārketinga plāns vienā dokumentā apkopo organizācijas zināšanas, radot pamatu, kā sasniegt organizācijas biznesa mērķus. Mārketinga plāns atbild uz sekojošiem jautājumiem:
kāda ir ekonomiskā un biznesa vide, kurā organizācija darbojas?
ar kādām iespējām un problēmām organizācijai būs jāsastopas?
kādus biznesa mērķus organizācija vēlas sasniegt?…