IEVADS
Mūsdienās, pastāvot tirgus ekonomikai, ļoti liela uzmanība tiek pievērsta tam, lai pēc iespējas sekmīgāk vadītu uzņēmumus, lai to konkurētspēja būtu pietiekami augstā līmenī, jo konkurence gan iekšējā, gan arī ārējā tirgū ir ļoti spēcīga. Katram uzņēmējam ir jāzina, kam un vai vispār ir vajadzīga prece vai pakalpojums, ko tas piedāvā, kāda ir pieņemamākā cena izvēlētajai mērķauditorijai, ir jāprot plānot kompānijas darbību un paredzēt situāciju tirgū.
Varbūt tieši tāpēc pēdējā laikā palielinās to uzņēmēju skaits, kuri, ja ne paši izstrādā, tad vismaz pasūta izstrādāt savam uzņēmumam mārketinga plānus, kas palīdz sakoncentrēt visas kompānijas darbības izvirzītā mērķa sasniegšanai. Mārketinga plāni kļūst aizvien populārāki arī pie mums Latvijā, jo beidzot arī mūsu uzņēmēji sāk saprast, ka tas ir veids, kā efektīvāk vadīt uzņēmumu, jo mārketinga plāns sevī ietver ne tikai darbības stratēģiju un secību, bet arī paredz iespējamos riska faktorus un mēģina rast iespēju šo risku minimizēt.
Tāpēc šī studiju darba mērķis ir izstrādāt mārketinga plānu konkrētam uzņēmumam.
Lai šo mērķi īstenotu ir jāizpilda šādi uzdevumi
jāizvirza mērķis, kādam ir nepieciešams plāns
jānovērtē uzņēmuma pašreizējā situācija tirgū
jānovērtē potenciālais risks un iespējas, kā to minimizēt
jāizstrādā mārketinga darbību programma, ar kuras palīdzību tiks sasniegts izvirzītais mērķis
Savā studiju darbā es izvēlējos izstrādāt mārketinga plānu jauna produkta izstrādei, jo manuprāt šis ir viens no svarīgākajiem mārketinga plāna veidiem, sevišķi, ja runā par jau esošiem un funkcionējošiem uzņēmumiem.
…