Mārketings – ir koncepciju, cenu veidošanas, veicināšanas un pārdošanas plānošanas un izpildes process ar mērķi radīt produktus, kuri apmierina indivīdu un organizāciju mērķus.
Sistēma – elementu kopums, kas apvienoti, lai sasniegtu kopēju mērķi.
Sistēmu pieeja – mērķa noteikšana un koncentrēšanās uz veselo, atšķirībā no atsevišķu komponenšu apakšsistēmām.
Sinerģija – atsevišķu, bet savstarpēji saistītu daļu vienlaicīga funkcionēšana, kuras efekts ir lielāks kā atsevišķo daļu funkcionēšanas efektu summa.
Mārketinga zinātnes attīstība:
Patēriņa preču mārketings – 1950
Industriālais mārketings – 1960
Bezpeļņas un sociālais mārketings – 1970
Pakalpojumu mārketings – 1980
Klientu apmierinātības mārketings – 1980
Tiešsaistes mārketings – 2000
Mārketinga metodes sakņojas daudzās sociālajās zinātnēs: psiholoģija, socioloģija, antropoloģija.
Problēmas risināšanas posmi:
Saprast problēmu, pareizi to formulēt;
Izpildīt visu, kas saistās ar problēmu;
Konstruēt sistēmu, t.i., metodes un līdzekļus problēmas risināšanai;
Organizēt sistēmas izmantošanu, t.i., vadīt to.
Zinātniskā probl. – var pastāvēt kopā ar praktisko – starpība starp zināmo un faktisko;
Praktiskā probl. – atšķirība starp to, ko zinām, un praktisko.…