ideālas mediju attiecības
Manuprāt, ideālas mediju attiecības ir tad, kad SA speciālista rīcībā ir mediju liste – pilna ar žurnālistu kontaktinformāciju un visi šie žurnālisti ir personīgi pazīstami, t.i, iepriekš ir bijusi veiksmīga sadarbība. Pats par sevi saprotams, tas atkarīgs no paša SA speciālista spējām un prasmēm un arī no uzņēmuma darbības. Ja uzņēmums ir aktīvs, iesaistās dažādos sabiedrībai aktuālos pasākumos, nepārtraukti attīsta savu darbību vai veic kādas citas būtiskas un sabiedrībai interesantas aktivitātes, tad SA speciālistam būs salīdzinoši viegli uzrakstīt lielisku preses relīzi, būs iemesls rīkot preses konferences vai kādus citus pasākumus medijiem. Lielisks bonuss, ja uzņēmums atvēl arī pietiekamu finansējumu SA darbībai, jo bieži SA speciālists pats var radīt šos īpašos notikumus, kas būtu mediju uzmanības vērti.
kā rīkoties situācijā, kad darba devējs (vai klients) no SA speciālista prasa publicitāti par tādām lietām/tēmām par kādām žurnālisti vispār neraksta (piemēram, jauns iepakojums, jauna kolekcija veikalā utt.)?
Mana rīcībā būtu atkarīga no daudziem faktoriem – kas tas par uzņēmumu, kāda ir uzņēmuma darbība, pēdējās aktivitātes, darbības specifika u.tml. Bet iespējamie varianti:
1) Ja runa ir par jauno, piemēram, pavasara apģērbu kolekciju, piedāvāšu kāda modes žurnāla pārstāvim, izmantojot veikala piedāvājumu, izveidot rakstu (vairāk gan sastāvētu no dažādu apģērbu salikumu fotogrāfijām un ieteikumiem) par jaunākajām modes tendencēm.…