1.uzdevums.
Ievads mikroekonomikā:
Ekonomiskuma principa maksimizācijas problēma
Ražotājam Patērētājam
McDonald's dzērienu pārdošana: McDonald's iegādājas sīrupu lielos daudzumos, ko atšķaida ar ūdeni un pārdod kā Coca-Cola dzērienus, maksimizējot dzērienu pārdošanas apjomu, bet nemainot izdevumus (tā vietā, lai pirktu jau gatavas Coca-Cola pudeles vai bundžas, kas būtu dārgākas).
• Rezultāts = maksimāls (vairāk pārdotu dzērienu)
• Izdevumi = konstanti (sīrups un ūdens izmaksā lētāk nekā gatavi dzērieni) Bērnu ballītes rīkošana ar fiksētu budžetu: Vecāki plāno rīkot bērnu ballīti un ir noteikuši konstantu budžetu 500eiro, bet viņi maksimizē viesību kvalitāti, izvēloties lētākus, bet garšīgus ēdienus, veidojot paša dekorācijas, lai iegūtu maksimāli labu iznākumu no noteiktā budžeta:
• Rezultāts = maksimāls (bagātīgas un kvalitatīvas viesības).
• Izdevumi = konstanti (iepriekš noteikts budžets).
…