Par cik mobilo telefonu lietotāju skaits ir ļoti strauji palielinājies, arī banku maksājumi ir kļuvuši iespējami izmantojot mobilo telefonu, kuru var paņemt līdzi jebkurā vietā un tādejādi būt visu laiku informētam par situāciju savā kontā, kā arī veikt maksājumu jebkurā diennakts laikā, lai kur arī atrastos, galvenais, lai būtu pieejami mobilie sakari. Taču arī šajā gadījumā ir jārūpējas par drošību un aizsardzību.
Neskatoties uz to, ka Mobilās bankas lietotāju skaits palielinās, vairums banku piedāvā šo produktu. Mobilās bankas apkalpošanai pamatā bankas izmanto SMS (Short Message Service - īsziņa) tehnoloģiju, bet ir arī bankas, kas piedāvā Mobilo banku ar WAP (Wireless Application Protocol – bezvadu pielietojuma protokols) protokolu.
Visvienkāršākā un visplašāk izmantotā ir Mobilā banka, kas ir bāzēta uz SMS jeb īsziņu tehnoloģiju, jo bankai nav nepieciešams papildu serveris šim pakalpojumam. No mobilo telefonu operatora tiek saņemts pieprasījums pēc konkrēta klientu kontu atlikumiem un tiek nosūtīts atbildes ziņojums, kas parasti tiek ģenerēts bankas pamatsistēmā. Šādā veidā ir iespējams arī veikt maksājumus, bet tas ir visnotaļ neefektīvs veids, jo sagatavot maksājumus SMS īsziņas veidā ir ļoti laikietilpīgs process, savukārt aktivizēt iepriekš internetbankā sagatavotu maksājumu ir diezgan bezjēdzīgi, jo, ja ir pieeja internetam un klients maksājumu ir jau sagatavojis, tad daudz vienkāršāk var to nosūtīt no internetbankas. …