Kopš senseniem laikiem pastāv uzskats, ka bez motivācijas mācīšanās nav iespējama. Platons jau pirms 2500 gadiem ir teicis: ”Piespiedu vingrinājumi ķermenim nekaitēs, bet piespiedu mācīšanās galvā nepaliks. Tādēļ skolotājiem jāizvairās no piespiešanas un jāgādā, lai bērniem mācīšanās šķistu spēle." Pēc diviem tūkstošiem gadu Leonardo da Vinči izteica līdzīgu domu: "Tāpat kā ēšana pret paša gribu kaitē veselībai, tā arī mācīšanās bez patikas kaitē atmiņai, un tā nepatur neko no tā, ko uzņem." Pedagogi jau pirms gadu tūkstošiem ir atzinuši, ka mācīt kaut ko skolēniem, kurus tas neinteresē, ir bezcerīgi - ja nav motivācijas, mācīšana izraisa vienīgi riebumu. Savukārt, ja skolēniem patīk tas, ko viņi dara, tad viņiem vienmēr atrodas pietiekami daudz enerģijas, lai to izdarītu.
Pirms runājam tālāk par skolēna mācīšanas motivācijas veidošanu, jāizskaidro termini:
1.ārējā motivācija – motivācija, ko rada faktors, kurš nav saistīts ar mācīšanos.
2.Iekšējā motivācija – motivācija, kas izriet no skolēna apzinātas intereses par mācību priekšmetu, tā vērtības, nozīmes vai svarīguma apzināšanās.…