Jaunākie darbinieku apmierinātības indeksa mērījumi 2011. gadā liecina, ka darbinieku lepnums stāstīt citiem par savu darba vietu ir 83 punkti no 100. Nordea Latvijas filiāles darbinieku vērtējumi vairākās kategorijās ir ievērojami augstāki nekā grupas vidējie rādītāji. Helma Purvinska, Personāla vadības departamenta vadītāja, saka:„Apmierināti, lojāli un zinoši darbinieki ir mūsu bankas seja. Mēs patiesi esam darba devējs, kas rūpējas par darbinieku izaugsmi, labsajūtu un labklājību.”
5)Vai investīcijas cilvēka kapitālā nodrošinās uzņēmumam lielākus ienākumus nākotnē?
Jā, protams ka nodrošina. Aizsūtīt cilvēkus uz kādu citu valsti mācīties, vai praksei, lai paaugstināt viņa kvalifikāciju un pēc tam cilvēk atgriežas jau vairāk zinošs, lai uzlabotu uzņēmuma ekonomisko stāvokli, tā pat arī ieguldīt finansees darbinieka veselībā, lai cilvēks varētu pilnīgi funkcionēt un bez nekādiem traucēšanas faktoriem, pilnvērtīgi pildīt savus darba pienākumus. Tā pat arī nodrošināt to pašu labklājību darbā, izveidot labus darba apstākļus, tas viss arī ietekmēs darbinieka omu un turpmākos ienākumus.
Pastāv vispārpieņemts ekonomiskās attīstības princips – investīcijas cilvēku kapitālā ir tikpat nozīmīgas kā ieguldījumi materiālajos resursos.
Personālvadība Japānā balstās uz šādiem faktoriem;
• ieguldījumi darbiniekos (izglītībā, medicīniskajā aprūpē, sociālajā jomā) mazina personāla mainību. Darbinieks cenšas turpināt karjeras izaugsmi uzņēmumā, kur guvis specializāciju.
• Personāla atlase savā uzņēmumā, nemeklējot papildinājumu no ārējā darba tirgus, jo pašu darbinieki, iepazinuši un pieņēmuši uzņēmuma kultūru, to turpinās ievērot ikdienā.
• Uzticība uzņēmumam, kas faktiski izpaužas kā darbinieka identifikācija ar firmu. To veicina pārdomāts ilgtermiņa darba līgums, komandas princips.
…