Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:535992
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.06.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Kvalitatīvās pētniecības metodes tiek lietotas, lai definētu problēmu vai rastu jaunus risinājumus. Risinājumu radīšanā kvalitatīvie pētījumi tiek izmantoti, lai izvirzītu hipotēzes un identificētu mainīgos lielumus, kas jāiekļauj pētījumā. Kvalitatīvie pētījumi atšķirībā no kvantitatīvajiem, kuros bieži tiek lietota statistiskā analīze un kuri tiecas noteikt daudzumu, sniedz izpratni par problēmas būtību.
Kvalitatīvā izpēte netiek centrēta uz skaitļiem, bet gan uz vārdiem un novērojumiem: stāstiem, vizuālo portretēšanu, izteiksmīgu raksturošanu, interpretāciju un citiem ekspresīviem aprakstiem. Ikviens informācijas avots var tikt neformāli pārbaudīts, lai precizētu, kādas kvalitātes vai raksturojumi ir saistīti ar pētāmo objektu, situāciju vai jautājumu.
Ne vienmēr ir vēlams vai iespējams izmantot pilnībā strukturētas vai formālas metodes , lai iegūtu informāciju no respondentiem. Cilvēki bieži vien nevēlas atbildēt uz jautājumiem, kas saistīti ar viņu privāto dzīvi, mulsina vai negatīvi ietekmē viņu patmīlību vai statusu. Otrkārt, cilvēki arī ne vienmēr var precīzi atbildēt uz jautājumiem, kas skar viņu zemapziņu – vērtības, patiesās emocijas un vēlmes bieži vien tiek maskētas no ārējās pasaules ar dažādiem racionāliem paņēmieniem. Šajos gadījumos nepieciešamo informāciju vislabāk var iegūt ar kvalitatīvajiem pētījumiem, lietojot kādu no kvalitatīvajām pētījumu metodēm.
Ar jēdzieniem „kvalitatīvās metodes” un „kvalitatīvā analīze” tiek apzīmēts ļoti plašs darbību kopums. Realitāte ir tāda, ka dažādi autori šos jēdzienus definē un interpretē dažādi. Jebkurā gadījumā, centrālā kvalitatīvo metožu ideja ir tāda, ka informācija tiek iegūta un interpretēta neskaitliskā formā.
Sociālajās zinātnēs tiek izmantots plašs kvalitatīvo pētniecības metožu klāsts un atšķiras arī viedokļi par to pielietojumu. Taču marketinga pētījumos visplašāk izmantotās metodes ir:
situāciju izpēte
fokusa grupas
kvalitatīvā intervija
projektīvās metodes
tiešsaistes izpēte
SITUĀCIJU (MEKLĒJUMU) IZPĒTE
Situāciju izpēte - Sākotnēja izpēte, kas veikta, lai noskaidrotu un definētu problēmas būtību
Gadījumos, kad pētniekam ir ierobežota pieredze vai zināšanas par pētāmo jautājumu, situācijas izpēte var būt kā viens no pirmajiem sagatavošanās soļiem, kas palīdz izprast vadības problēmas būtību, lai uzsāktu precīzāku un galīgu nākotnes pētījumu.…

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация