Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
11,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:245387
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.09.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

1.Konstantie (const) bjekti (1) un konstantās elementfunkcijas(2)
(1)Dažus objektus ir vajadzības mainīt, bet ir objekti, kurus nevajag mainīt jeb palikt konstantiem. Tādēļ programmēšanā tiek izmantots atslēgvārds const. , lai neizmainitu šo konstanto objektu. Ja const tiek mainīts, tad kompilātors uzrāda kļūdu.
Piem: const Time noon (12, 0, 0);
Griežas kā pie const objekta noon klasē Time un parāda 12 stundas.
(2) C++ kompilātors nepieļauj nekādas const objektu izsaukšanu no
elemtfunkcijas, ja vien pati elementfunkcija nav const. Tas darbojas arī uz funkciju get, kas izmaina objektus. Elementfunkcija, kas darbojas kā const, nevar izmainīt objektus, ja to izdara, kompilātors uzrāda kļūdu.
Piem: int A:: getValue() const { return privateDateMember };

2.Objekta kā klases elementi (kompozīcija).
Kompozīcija – klasei ir objekts no citas klases kā elements
Objekta konstrukcija – elementa objekts konstruēts, sakārtoti noteiktā kārtībā
Var mainīt inicializācijas procesu (tādā secībā kādā tiek veidoti mainīgie) un kādā veidā vairāk kārtīgi izveidot vienu un to pašu objektu.
(Lielisks piemērs no Zemīša lekcijas materiāliem apskatāms 7 nodaļā 7.3 uz 10 slaidiem... tāpēc arī neierakstīju, jo tiešām viņš it garš...)
3. Draugu (friend) funkcijas un draugu klases, to lietošana.(Aivis)
Ar draugu funkcijas palīdzību mēs varam piekļūt citas klases private un protected datiem.
Funkcija vai klase var būt citas klases draugs. Draugu funkcijas izmanto efektivitātes palielināšanai.

4. “this” rādītāja lietošana.
Katram objektam ir pieeja pie savas adreses ar “this” rādītāja palīdzību. Objekta rādītais “this” nav daļa no paša objekta, “this” neatspoguļojas virs objekta pēc “sizeof” operācijas. Ar kompilātoru palīdzību “this” pārdots objektam kā netiešais pirmais arguments pēc katras nestatiskas funkcijas izsaukuma objektam.
“this” izmanto kā referenci uz datu locekļiem un funkciju objektiem. “this” ir atkarīgs no objekta tipa un no funkcijas izsaukšanas, kur “this” tiek izmantots, kā “const” .
Piemērs:
#include
using std::cout;
using std::endl;

class Test {
public:
Test( int = 0); // konstruktors pēc noklusējuma
Void print( ) const;
private:
int x;
};

Test::Test( int a ) {x = a; } //konstruktors

Void Test::print( ) const
{
cout << “ x = ” << x
<< “n this->x = ” << this->x
<< “n (*this).x = “ << ( *this ).x << endl;
}

int main ( )
{
Test testObject ( 12 );
testObject.print ( );
return 0;
}

Rezultātā: x=12
this-> x=12
(*this). x=12

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация