Pārmaiņas – plānveidīgu un strukturētu aktivitāšu kopums, kas, iesaistot attiecīgos darbiniekus vai to grupas, ir vērsts uz organizācijas darba rezultātu uzlabošanu, attīstības veicināšanu un personāla uzvedības maiņu.
“Pārmaiņu vadība ir viens no visnopietnākajiem vadītāju uzdevumiem jebkurā laikmetā un jebkura tipa organizācijā. Jau senās Romas laikos visasiņainākās lappuses vēsturē ierakstītas tieši dažādu pārmaiņu laikos, un tā tas turpinājies cauri gadsimtiem, apbrīnojami vienādi ietekmējot dažādu tautību un rasu cilvēkus dažādās valstīs un ļoti atšķirīgās sociālās, ekonomiskās un reliģiskās situācijās: proti, cilvēkiem vienmēr bijis no pārmaiņām bail, viņi ir pretojušies pārmaiņu postam ar visu savu būtību un tomēr laikmetu griežos zaudējuši, savukārt pārmaiņas ir uzvarējušas. Pārmaiņas ir nenovēršamas, tās ir pavadījušas jaunu valstu veidošanos, organizāciju, institūciju un korporāciju dzimšanu un miršanu, tās ir bijušas iesākums un beiges visiem civilizācijas un kultūras attīstības nozīmīgākajiem notikumiem.
Mūsu, pašreizējo personāla vadītāju, uzdevums ir atvieglot pārmaiņu ceļu, iemācīt cilvēkus elastīgāk un brīvāk pieņemt nenovēršamo patiesību, ka pārmaiņas – tā ir pati dzīve, tām nav un nevar būt gala.” (1;260)…