Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:899273
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 31.10.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Kad uzņēmums ir atradis saviem produktiem tirgu, ir kvalitatīvi un kvantitatīvi jāizpēta tā ietilpība – iespējamais produkta realizācijas apjoms, kas ir atkarīgs no pircēju pieprasījuma un preču piedāvājuma mijiedarbības.

Praksē tirgus ietilpība ir pircēju vērtēšana, mērīšana, prognozēšana. Uzņēmumos daudzi vadības lēmumi ir saistīti tieši ar šiem vērtējumiem. Ja uzņēmums vēlas iekļūt kādā tirgū, tad obligāti jānovērtē gan visa tirgus, gan tā atsevišķo segmentu potenciālās iespējas, lai varētu efektīvi ieguldīt līdzekļus. Mārketinga speciālistiem jāseko savas produkcijas realizācijas rezultātiem un laikus jāreaģē, ja piedāvājuma apjoms pārsniedz tirgus potenciālu.

Mūsdienās pieprasījuma izpēte pārvēršas par visa uzņēmuma vadības sistēmas efektīvas pārkārtošanas līdzekli. Pieprasījuma vērtēšanai ir liela nozīme, analizējot tirgus iespējas, plānojot mārketinga pasākumus un kontrolējot to efektivitāti. Pieprasījumu var mērīt dažādos līmeņos: teritoriālās skatījumā (visa pasaule, valsts, reģions, pilsēta, rajons, pircējs), preču skatījumā (viss tirgus, nozares realizācijas apjoms, firmas realizācijas apjoms, produkta forma (dizains, iesaiņojums utt.), produkta sortiments, produkta nosaukums), laika skatījumā (īslaicīgs, vidēji ilgs, ilglaicīgs).

Paredzamā pieprasījuma vērtēšanai pieskaitāma arī tirgus struktūras noteikšana. Tirgus struktūra ir jāsadala pēc pircēju izturēšanās pret noteiktiem produktiem. Potenciālo pircēju rīcība pirkšanas procesā ir atkarīga no: vajadzības iepirkties, intereses par konkrēto produktu, pietiekamiem ienākumiem, pircēju aktivitātes tirgū. Pēc šiem raksturojumiem izšķir – potenciālo, maksātspējīgu, kvalificēti maksātspējīgu, apkalpojamo, iekļūstošo tirgu.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация