Profesors Lībermanis raksta: „Pat papagaili var izmācīt par izglītotu ekonomistu, viss, kas viņam jāiemācas, ir divi vārdi – „pieprasījums” un „piedāvājums”.1 Par šiem diviem jēdzieniem ir dzirdējis katrs, un izsekot to izmaiņām tirgū ir diezgan vienkārši, taču zem šiem dieviem vārdiem slēpjas daudz lielāka jēga, nekā var likties pirmajā mirklī. Un, lai pilnīgi izprastu šos jēdzienus ir jāapskata tādas lietas kā pieprasījuma un piedāvājuma likums, līkne, daudzuma un cenas izmaiņas un nobīde pa līkni, kā arī pieprasījuma un piedāvājuma elastība. Taču iesākumā jātiek skaidrībā ar to, kas tad īsti ir piedāvājums un pieprasījums.Pieprasījumu (Demand) ekonomisti definē, kā pircēju ekonomisko uzvedību, kas ir vērsta uz preču iegādi vēlmju apmierināšanai atbilstoši pircēju maksātspējai noteiktā laika periodā.2 Tas vien, ka cilvēks vēlas iegādāties, piemēram, lidmašīnu, neattiecas uz pieprasīto daudzumu, taču, ja cilvēkam ir nauda lidmašīnas iegādei un viņš to plāno nopirkt līdz gada beigām, vēlme transformējas pieprasītā daudzumā. Galvenokārt preces pieprasīto daudzumu ietekmē cenas izmaiņas. Tas tiek izskaidrots ar pieprasījuma likumu – ja, nemainoties citiem nosacījumiem, palielinās kādas preces cena, tad tās pieprasītais daudzums samazinās, un otrādi, ja cena samazinās, pieprasītais daudzums palielinās. …